| کد خبر: 148188 |

قطار قم-کربلا راه اندازی می شود

مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: مسئولان ارشد استانی با ایده قطار قم- کربلا موافقت قطعی خود را اعلام کرده‌اند و در تلاش هستیم تا به‌زودی این خط راه‌اندازی شود.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: مسئولان ارشد استانی با ایده قطار قم- کربلا موافقت قطعی خود را اعلام کرده‌اند و در تلاش هستیم تا به‌زودی این خط راه‌اندازی شود.

به گزارش تسنیم،  محسن اعتماد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی که در سالن جلسات راه‌آهن استان قم برگزار شد، با اشاره به آغاز ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری دهه اول ماه محرم فرصت خوبی را برای استفاده و شناخت مناسب از معارف اهل‌بیت (ع) به وجود آورده است.

مدیرکل آهن استان قم با تأکید بر ظرفیت بالای راه‌آهن قم افزود: ظرفیت ریلی استان قم بسیار بالاست و از نظر میزان مسافران ورودی و خروجی در جایگاه سوم کشور بعد از تهران و شهر مقدس مشهد قرار دارد.

وی با بیان خصوصیات کم‌نظیر راه‌آهن مرکزی استان قم عنوان کرد: قرار گرفتن راه‌آهن قم در مرکز شهر یک نعمت و موهبت بزرگ است که نظیر آن در شهرهای دیگر مشاهده نمی‌شود که باید از این ویژگی بسیار مناسب بهترین استفاده را کرد.

اعتماد با تأکید بر کارکردهای راه‌آهن در کشورهای پیشرفته دنیا خاطرنشان کرد: امروزه راه‌آهن در کشورهای متمدن دنیا به‌عنوان مقصد نهایی بسیار از شهروندان قرار گرفته که یکی از دلایل عمده آن ضریب ایمنی بالای قطارهای شهری است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با انتقاد از طولانی‌شدن وضعیت تعیین تکلیف راه‌آهن تهران-قم- اصفهان عنوان کرد: امیدواریم این راه‌آهن زودتر تعیین تکلیف شود و نتایج حاصل از آن نیز به سود تمام مردم کشور و به‌ویژه مردم استان قم شود.

وی نقش محوری راه‌آهن قم در حمل‌ونقل شهری در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: راه‌آهن مرکزی، مترو، قطار سریع‌السیر، ایستگاه‌های اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی و  همچنین دوچرخه‌سواری به‌زودی با محوریت راه‌آهن مرکزی استان تجمیع می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن استان قم ادامه داد: بنا بر آمار موجود میزان سوخت فسیلی جاده‌ای 7 برابر بیشتر از خطوط راه‌آهن است همچنین میزان آلایندگی‌های جاده‌ای نیز 20 برابر بیشتر از راه‌آهن است. روزانه 4 سفر به تهران و 6 سفر به مشهدمقدس از راه‌آهن قم صورت می‌گیرد که از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه‌تر از سایر وسایط حمل‌ونقلی است.

وی تأکید کرد: مسئولان ارشد استانی با ایده قطار قم- کربلا موافقت قطعی خود را اعلام کرده‌اند و در تلاش هستیم تا به‌زودی این خط راه‌اندازی شود. 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 1 0

    سلام و درود بر شما
    اگر لطف کنین خط ریلی میان قم و مازندارن را فعال کنین کار بسیار بزرگی کرده این این مسیر با تقاضای بسیاری از مردم شمال برای سفر به قم و زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها روبرو خواهد شد و علاوه وجود دهها هزار طلبه و خانوار شمالی در قم به طور حتم خط ریلی میان قم و شمال یکی از خطوط پر استفاده خواهد بود ان شاء الله