| کد خبر: 144403 |

قول مساعد رییس‌جمهور برای راه‌اندازی خط آهن چابهار-میلک

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بندر چابهار بدون توسعه شبکه ریلی معنا ندارد و آقای روحانی قول دادند خط راه آهن چابهار-میلک در این دوره به سرانجام خوبی برسد.

تین نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بندر چابهار بدون توسعه شبکه ریلی معنا ندارد و آقای روحانی قول دادند خط راه آهن چابهار-میلک در این دوره به سرانجام خوبی برسد.

به گزارش ایسنا-  علی اوسط هاشمی در گفت وگوی زنده شب گذشته با شبکه استانی ضمن تبریک هفته دولت بیان کرد: دولت شهیدان رجایی و باهنر برگرفته از باورها و رویکرد انسانی به حق مردم بود.

وی افزود: عمر این شهدا کوتاه اما به بلندای اندیشه بلندشان توانستند در نگاه مردم جاوید بمانند؛ مردمانی که در مسیر خلق انقلاب و بودن بر موضع سرنوشت نقش ایفا کردند.

استاندار در ادامه گفت: دولت دوازدهم قطعا متفاوت تر از دولت یازدهم خواهد بود و می تواند تفاوتها را به رخ بکشاند.

هاشمی در ادامه به روزهای آغازین کار شوراها نیز اشاره و بیان کرد: شوراها در دین و فرهنگ ما یک نهاد مدنی است که باید با دوری از تبعیض  به شورای نخبگان و سمن ها تبدیل شوند.

استاندار در ادامه گفت: مثلث توسعه استان فارغ از نگاههای حزبی و طایفه ای و مذهبی ضرورت استان در دولت دوازدهم بوده و در دولت دوازدهم فصل برداشت همه با هم در استان است.

هاشمی خاطرنشان کرد:   ۱۱۷۲ پروژه در هفته دولت امسال با صرف ۷۶۵ میلیارد تومان بهره برداری می شود که در مقایسه با هفته دولت سال گذشته، ۴۵درصدی در حجم و ۳۶ درصد ریالی رشد دارد.

وی همچنین در ادامه به بحث خشکسالی استان نیز اشاره داشت و بیان کرد: ۲۲گروه تحقیقاتی در خصوص آبهای ژرف دراستان مطالعه می کنند و اولین چاه ژرف با صرف ۲۵ میلیارد تومان در استان حفر خواهد شد.

هاشمی در خصوص شبکه گاز رسانی استان نیز گفت: ۲۲۰ کیلومتر شبکه گاز شهری در زاهدان ایجاد شده است و ۱۰۰ کیلومتر گاز شهری برای بهره برداری بیش از ۸ هزار خانوار فراهم است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۶، ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلومتر  لوله گذاری شبکه گاز شهری به پیمانکار واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح آبیاری با لوله در دشت سیستان شبیه آبرسانی شهری است و ارزش آن در آب پایدار و محصول متفاوت است.

استاندار گفت: هزینه نگهداری طرح بالاست و ۳۰ الی ۴۰ موتورخانه در منطقه ایجاد می کند ؛این طرح به همکاری مردم برای ابرسانی نیاز دارد.

وی اظهار کرد: مجموع اعتبارات این پروژه ۸۵۰ میلیون دلار تعیین شده و ارزش این پروژه در تغییر کشت و برداشت است.

هاشمی گفت: ارزش این طرح را کشاورزانی می دانند که با دستان پینه بسته به دنبال زندگی عزتمند هستند و این دیگر گفتار درمانی نیست.

وی اضافه کرد: احساس امنیت خوبی در استان وجود دارد که بازتاب بیرونی آن اقبال سرمایه گذاری یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون دلار در بندر چابهار ،فولاد ، نیروگاه و انرژیهای تجدیدپذیر است.

هاشمی افزود: حاشیه نشینی ناشی از بی عدالتی در نوع برنامه ریزی است و رویکرد ما این بوده که مردم را به متن بکشانیم و این عنوان را از نگاهها دور کنیم.

وی همچنین به جذب بازماندگان از تحصیل در استان نیز اشاره کرد و گفت: جذب ۱۲۰ هزار بازمانده از تحصیل و استخدام ۶۵۰۰ معلم از برنامه های توسعه آموزشی استان در دولت یازدهم بوده است.

استاندار ادامه داد: با بنیاد برکت به توافق رسیدیم برای سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان که با احتساب ۱۸۰۰ میلیارد تومان حاصل سفر دکتر نوبخت به استان، در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان ظرف همین چند ماه در استان کارسازی شده است.

وی افزود: از سال ۵۸ تا ۹۲ حدود ۹۲۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است که این میزان در مدت چهار سال دولت یازدهم به ۱۳ الی ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت  ۲۵ درصدی بنیاد برکت،استانداری و ۵۰ درصد سرمایه گذاری وزارت بهداشت، یک بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نیز در حاشیه شهر زاهدان ساخته می شود.

وی همچنین به توسعه شبکه ریلی استان نیز در دولت یازدهم اشاره کرد و بیان کرد: ارتباط قطار شهری با سایر استانها اکنون مطابق با شان مردم است و بزودی قطار شهری اصفهان -زاهدان برقرار می شود.

استاندار در ادامه گفت: بخش اعظمی از سوخت و گندم مورد نیاز استان بوسیله قطار حمل می شود که این مهم در کاهش بارترافیکی و تصادفات موثر بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی یعنی بالغ بر ۱۰ درصد و نزدیک به وسعت استان نیز از دولت امتیاز گرفتیم.

هاشمی اظهار کرد: یک نیروگاه ۵۴۰ مگاوات با آورده بخش خصوصی در حال اجراست و یک نیروگاه ۸۸۰ مگاوات توسط سرمایه گذار ترکیه مراحل نهایی آن طی می شود که مجموع تولید برق این دو نیروگاه ۲۰۰ مگاوات بیش از نیاز استان است.

وی همچنین از توسعه زیرساخت های بخش فرهنگی استان نیز خبر داد و گفت: امروز ،سالن سینما هلال با بروز ترین امکانات و تجهیزات سینمایی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: اولین بازارچه هنر و صنایع دستی استان در اولین روز از هفته دولت با ۱۷۰ غرفه با حمایت خیری به نام آقای کهرازهی در زاهدان افتتاح شد.

استاندار خاطرنشان کرد: به دنبال ثبت جهانی روستای کلپورگان به واسطه سفال آن هستیم.

وی ورزش استان را نیز توسعه یافته عنوان کرد و گفت: به حوزه ورزش در سطح کلان نگاه می کنیم و اولین نشست با حضور روسای فدراسیونهای کشور را برای میزبانی استان در تهران داشتیم.

استاندار در پایان افزود: سند توسعه ورزش استان با حضور روسای فدراسیونها در استان امضا شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.