| کد خبر: 143782 |

مدیرکل راه آهن استان قم مطرح کرد؛

خط ریلی جمکران داخل شهر قم حفظ می‌شود

مدیرکل راه آهن استان قم با انتقاد از متروکه خواندن خط ریل جمکران، از حفظ و احیای آن در آینده خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن استان قم با انتقاد از متروکه خواندن خط ریل جمکران، از حفظ و احیای آن در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن اعتماد صبح سه‌شنبه در نشست خبری زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در قم در انتقاد به متروکه خواندن ریل مسیر جمکران اظهار کرد: ریلی که دو طرف آن ایستگاه فعال هست را نمی توانیم ریل متروکه بدانیم.

وی افزود: زمانی بر اساس نیازی که بوده بلوار پیامبر اعظم(ص) را احداث کردند و این منجر به حذف ریل شده است.

مدیرکل راه آهن استان قم با تأکید بر اینکه باید زیرگذر بلوار پیامبر اعظم(ص) احداث شود، اظهار کرد: قرارداد 30 میلیارد تومانی برای این کار منعقد شده و دو سال است تأمین اعتبار شده و بخشی از
صورت وضعیت پیمانکار هم پرداخت شده که راه آهن را از زیر ببرند اما به دلیل مخالفت شهرداری، به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه استانداری قم بنا دارد احیای مسیر جمکران را دنبال کند، گفت: این خط متروکه نیست بلکه خط سرد محسوب می‌شود و قطعا حفظ خواهد شد.

اعتماد با اشاره به اهمیت حفظ ایستگاه راه آهن در داخل شهر و کمک گرفتن از یک مشاور فرانسوی برای توسعه ایستگاه قم، افزود: امروز در دنیا ایستگاه‌های مرکزی راه آهن مرکز توسعه خدمات شهری شده است.

بهترین جایگاه راه آهن در کشور

وی معتقد است بهترین جایگاه راه آهن بعد از مشهد و تهران در کلان شهر قم قرار دارد و مسئولان باید قدر این جایگاه را بدانند و برای استفاده از ظرفیت‌های آن تلاش کنند.

مدیرکل راه آهن استان قم با اشاره به اینکه راه آهن جمهوری اسلامی در دولت تدبیر امید در یک مسیر توسعه شتابان قرار گرفته ابراز داشت: توسعه حمل و نقل مسافری و باری باید از طریق ریل صورت بگیرد که مقام معظم رهبری هم به این موضوع تاکید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی مظهر اقتصاد مقاومتی در شئون مختلف است گفت: مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی یک هفتم حمل و نقل جاده‌ای است و آلودگی هوای ریل یک بیستم حمل و نقل در جاده. همچنین سوانح ریلی هم یک بیستم سوانح جاده‌ای هستند.

اعتماد خاطرنشان کرد: هر چه در راه آهن سرمایه‌گذاری شده و اقبال مردم بیشتر به سفرهای ریلی کشانده شود این همان اقتصاد مقاومتی است.

قرار گرفتن در محور ارتباطی کشور

وی با اشاره به اینکه راه آهن استان وضعیت ویژه‌ای در شبکه ریلی کشور دارد گفت: راه آهن استان قم در سه راهه مهم راه آهن کشور قرار دارد که با دو مسیر به تهران وصل شده یک مسیر به سوی اصفهان و یک مسیر به جنوب می‌رود.

به گفته مدیرکل راه آهن قم، روزانه 30 رام قطار باری از استان قم عبور می کنند که این عدد در کشور کم نظیر است. 50 رام هم قطار مسافری داریم که از دو جهت ایستگاه محمدیه و ایستگاه مرکزی عبور می‌کند و همچنین ایستگاه قم به عنوان سومین ایستگاه پرترافیک کشور پس از مشهد و تهران محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.