| کد خبر: 131233 |

برقراری خط ریلی ساوه به پایتخت زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی است

تین نیوز

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برقراری خط ریلی ساوه به پایتخت علاوه بر تسهیل رفت و آمد در این مسیر پرتردد، زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی در منطقه است.

 

به گزارش خانه ملت، محمدرضا منصوری در مراسم بهره برداری از فاز نخست ایستگاه راه آهن ساوه که با حضور آخوندی، وزیر راه و شهرسازی  برگزار شد، با اشاره به اینکه برقراری خط ریلی ساوه به پایتخت، علاوه بر تسهیل رفت و آمد در این مسیر پرتردد، زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی در منطقه است، اظهار داشت: به این ترتیب با تولید فرصت های شغلی و رونق اشتغال، اقتصاد شهرستان بیش از پیش رشد خواهد کرد.

 

 نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: مزیت مهم دیگر این خط ریلی تسهیل و تسریع رفت آمد میان شهرستان ساوه و پایتخت است که هم زمان و هم هزینه های رفت و آمد را کاهش می دهد که به دنبال آن تردد نیز افزایش خواهد یافت.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: راه اندازی این خط ریلی و تسهیل رفت آمد برای ساوه به عنوان میزبان بزرگترین شهر صنعتی کشور که یک منطقه مهاجرپذیر و از نظر اقتصاد و کشاورزی نیز دارای اهمیت است، یک ضرورت بود.

 

 نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: ضرورت اجرای دو طرح مهم یکی خط ریلی و دیگری انتقال آب در شهرستان ساوه بیش از هر پروژه دیگری احساس می شد که موضوع ریلی خوشبختانه در دست اقدام است و پیگیری انتقال آب از سد کوچری به ساوه نیز در دستور کار قرار دارد.

 

همچنین در این مراسم، محمد بهاروند، معاون استاندار مرکزی و فرماندار شهرستان ساوه اظهار داشت: فاصله ایستگاه راه آهن ساوه تا این شهر را یک مسیر ده کیلومتری پوشش می دهد که در جوار آن چند روستا وجود دارد و محور پر رفت و آمدی است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه از این پس حجم تردد در این محور به دلیل افتتاح ایستگاه راه آهن افزایش خواهد یافت، می طلبد که برای تعریض این جاده اقدام شود تا ضمن جلب رضایتمندی مردم، خطر سوانح احتمالی در آن کاهش یابد.

 

گفتنی است؛راه آهن تهران- ساوه - همدان- سنندج به طول ۴۲۰ کیلومتر با هدف ایجاد کوتاه­ترین مسیر ریلی بین این شهرها و اتصال به مسیر راه آهن سمنگان- کرمانشاه و در ادامه تا مرز خسروی و راه آهن کشورهای همسایه احداث می­‌شود

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.