| کد خبر: 254689 |

◄ دریافت وجه بابت بیمه تکمیلی از رانندگان و مالکان اتوبوس تخلف است

برخی فعالان صنفی بخش حمل و نقل مسافری جاده ای عنوان کردند: دریافت هرگونه وجهی بابت بیمه تکمیلی از رانندگان و مالکان اتوبوس به هر نحوی غیرقانونی و تخلف است.

تین نیوز

برخی فعالان صنفی بخش حمل و نقل مسافری جاده ای عنوان کردند: دریافت هرگونه وجهی بابت بیمه تکمیلی از رانندگان و مالکان اتوبوس به هر نحوی، غیرقانونی و تخلف است.

به گزارش تین نیوز ، در حالی شنیدها حاکی از آن است که بیمه دانا به استناد توافق انجام شده با اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری ۱۷ گانه در خصوص بیمه تکمیلی اقدام به توزیع قراردادها به شرکت های مسافربری کشور نموده که برخی فعالان صنفی می گویند این اقدام قانونی نیست.

به گفته این فعالان صنفی، به استناد صورتجلسه و توافق تشکل های صنفی بخش مسافر و مصوبه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور «انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی (درمان ، عمر ، حادثه ) رانتدگان ، دارندگان و ناوگان حمل و نقل بخش مسافر با امضای چهار تشکل انجام می گیرد.

همچنین  با توجه به نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور مبنی بر عدم کسر هرگونه وجهی تحت عنوان بیمه تکمیلی از صورت وضعیت و پشت صورت وضعیت و یا به گونه های دیگر، بنابراین دریافت چنین وجوهی غیرقانونی است.

به گفته آنان، باتوجه به موارد فوق قرارداد بیمه دانا تا موافقت کلیه تشکل ها، فاقد وجاهت قانونی است و دریافت هرگونه وجهی بابت بیمه تکمیلی از رانندگان و مالکان اتوبوس به هر نحوی غیرقانونی و تخلف است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.