| کد خبر: 242601 |

◄ توقف صدور ویزای پاکستان مشکل رانندگان خراسان رضوی است

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: روادید کشور پاکستان برای شرکتهای حمل و نقل این استان از ۹ ماه گذشته صادر نمی‌شود، این موضوع که در تضاد با تفاهم‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌های موجود است یکی از مشکلات رانندگان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

تین نیوز

 احمد زمانیان خاطر نشان کرد: هفته گذشته در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، نشستی در خصوص مشکلات صدور روادید پاکستان برای رانندگان استان برگزار شد و مدیرکل این دفتر عنوان کرد که این مسئله را از طریق مکاتبه با وزارت امور خارجه پیگیری می‌کند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، وی اظهار داشت: با وجود مکاتبات انجام‌ شده، اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است و همچنان مشکل صدور روادید برای شرکتهای خراسانی توسط کنسول‌گری پاکستان به قوت خود باقی است.

رییس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: این مشکل مختص شرکت‌های حمل‌ و نقل و ترانزیتی خراسان رضوی است، از آنجا که برخی از رانندگان شرکتهای حمل‌ و نقل بین‌المللی استان ما متولد زاهدان هستند و پاسپورت و دفترچه خروجی‌شان مربوط به آن شهر است، کنسول‌گری پاکستان به آنها روادید نمی‌دهد و عنوان می‌کند برای گرفتن روادید باید از طریق کنسول‌گری پاکستان در زاهدان اقدام کنند اما کنسول‌گری پاکستان در زاهدان این مهم را به همتای خود در خراسان عودت می‌دهد و استدلال می‌کند که چون شرکت از خراسان رضوی است، باید گرفتن روادید از طریق کنسول‌گری پاکستان در آن استان انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای در حوزه حمل‌ و نقل در سال ۱۳۹۵ بین ایران و پاکستان منعقد شد و در آن تفاهم‌نامه به‌ صراحت آمده است که برای صدور روادید ایرانی‌ها به‌ هیچ‌ وجه محل تولد نباید ملاک قرار گیرد، در خصوص پیگیری این تفاهم‌نامه از مدیر کل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق و شمال کشور درخواست کردیم، مکاتباتی از سوی این نمایندگی در این زمینه انجام گرفته و رونوشتی از این مکاتبات نیز به ما ارسال‌ شده اما هنوز نتیجه‌ای بدست نیامده است.

زمانیان بیان کرد: به‌ طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ مورد درخواست روادید پاکستان توسط شرکتهای حمل‌ونقل خراسان رضوی وجود دارد که از این میان تنها با نیمی از این درخواستها برای گرفتن روادید موافقت می‌شود.

وی اظهار داشت: چون شرکت حمل‌ و نقل بین‌المللی از خراسان رضوی است، راننده تحت پوشش این شرکت می‌تواند متولد هر شهری از ایران باشد، لذا گرفتن روادید باید از طریق کنسول‌گری پاکستان در خراسان رضوی انجام گیرد، اما چرا بهانه محل تولد راننده برای گرفتن روادید عنوان می‌شود؟ این مساله خلاف تفاهم‌نامه‌ها و موافقت‌های دوجانبه است.

رییس هیات‌ مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل‌ و نقل بین‌ المللی خراسان رضوی گفت: این تفاهم‌نامه در سال ۱۳۹۵ در سطح مدیر کل راهداری حمل‌ و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی ایران با کشور پاکستان منعقد شده و چنین مشکلی در گذشته وجود نداشته است اما از ۹ ماه گذشته صدور روادید در این زمینه دچار مشکل شده و هم‌اکنون به اوج خود رسیده است.

زمانیان بیان کرد: هم‌اکنون حمل محموله‌ های سوختی و غیر سوختی به پاکستان، بیشتر توسط شرکتهای حمل‌ و نقل خراسان رضوی انجام می‌گیرد، از این رو با محدودیت ایجاد شده، صرفاً این شرکتها متضرر می‌شوند و گرنه شرکتهایی که در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند به‌ راحتی از کنسولگری پاکستان در زاهدان روادید دریافت می‌کنند.

۲۰۴ شرکت حمل و نقل بین‌المللی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.