| کد خبر: 195641 |

◄ پاسخ یک مقام صنفی به گلایه رانندگان در خصوص حق بیمه تکمیلی

داوود فهندژ سعدی در واکنش به گلایه رانندگان در خصوص حق بیمه تکمیلی گفت : تنها بیمه تکمیلی رانندگان تمدید شده است و نسبت به گذشته اتفاق جدیدی رخ نداده است و هیچ هزینه اضافی از رانندگان دریافت نمی‌شود.

تین نیوز

یک مقام صنفی حوزه کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقلی، در واکنش به گلایه رانندگان در خصوص حق بیمه تکمیلی گفت: تنها بیمه تکمیلی رانندگان تمدید شده است و نسبت به گذشته اتفاق جدیدی رخ نداده است و هیچ هزینه اضافی از رانندگان دریافت نمی‌شود.

داود فهندژ سعدی مدیر اجرایی کانون کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌و‌نقل داخلی کشور در پاسخ به گلایه رانندگان درباره اینکه «حق بیمه تکمیلی از بارنامه رانندگان محسوب می‌شود» به خبرنگار تین نیوز گفت: بارنامه‌  در دست رانندگان توسط شرکت های حمل و نقلی برای صاحب کالا صادر می کنند و در واقع متعلق به صاحب کالاست نه راننده. راننده نیز نسبت به نوع کالای بارنامه، اجرت دریافت می‌کند. بنابراین اینطور نیست که بخشی از هزینه‌های بیمه تکمیلی رانندگان از بارنامه آنها کسر شود.

او اضافه کرد:  نرخ بیمه تکمیلی رانندگان به روال گذشته است و به اصطلاح «تمدید« شده و نسبت به گذشته اتفاق جدیدی رخ نداده است. 

اخیرا رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای، اعتراضاتی را  نسبت به حق بیمه تکمیلی که از سوی شرکت‌های حمل و نقلی دریافت می‌شود، داشته‌اند. رانندگان معتقدند بر اساس مصوبه شماره 205 شورای عالی هماهنگی ترابری پرداخت حق بیمه تکمیلی درمان رانندگان از محل دریافت کمیسیون 8 درصدی و بر عهده شرکت‌های حمل و نقل گذاشته شده است؛ اما رانندگان می‌گویند قرائن و شواهد موجود این‌گونه نشان می‌دهد که بخشی از هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان از دسترنج رانندگان و از طریق بارنامه و بخشی دیگر از طریق یارانه پرداختی سازمان راهداری پرداخت می‌شود. 

سعدی در این باره گفت: شرکت های حمل و نقلی خواستار این هستند که صنف خود رانندگان مسئولیت بیمه‌تکمیلی رانندگان را به عهده بگیرند؛ اما با توجه به الزامات سازمان راهداری، این شرکت‌های حملی و نقلی هستند که باید مسئولیت این امر را به عهده بگیرند و این خدمت را به رانندگان ارائه دهند.

سعدی در خصوص گلایه رانندگان در خصوص رواج بومی‌گرایی نیز گفت: بومی‌گرایی در کشور نداریم و تمام رانندگان در سطح کشور قادر به فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: رانندگانی که صحبت از بومی گرایی می کنند، موج منفی در کشور ایجاد میکنند؛ تمام رانندگان سیار هستند و به شهر خاصی اختصاص ندارند.

وی در ادامه به نقل قول‌های برخی رانندگان مبنی بر  تهدید برخی مقامات که در صورت عدم حضور در بندر امام، کارت هوشمند رانندگان باطل خواهد شد، گفت: این موضوع واقعیت ندارد و در جریان تخلیه بار در بندر امام، طرح‌های تشویقی از جمله تخصیص سوخت و لاستیک برای رانندگان در نظر گرفته شده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آرش 0 0

    سلام
    تین نیوز بهتر است در استفاده از واژگان دقت را به ژورنالیسم ترجیح دهد.
    ایشان کجا مقام مسئول است؟
    ایشان کارهای اجرایی خانه حمل و نقل (پاتوق باربریها) را انجام میدهند.
    باربریها هم که همیشه بدنبال پول گرفتن و هزینه نکردن هستند

  • علی 0 0

    سلام
    احتراما کانون کارفرمایی شرکتهای حمل و نقل نقش شترمرغ را بازی میکند.
    موقع اسم تعیین کردن کارفرما هستند.
    موقع حق بیمه دادن میگویند کارفرما نیستند

  • کورش فلاحی 0 0

    سلام خدا قوت به عوامل محترم نشریه تین نیوز .
    ایشان با اصحاب کهف خواب تشریف داشتند واز تحولات اخیر بی خبرند تقصیر ندارند .

  • ناشناس 1 0

    بسم الله الرحمن الرحیم

    مطالب جناب فهندژ سعدی در تین نیوز
    وشواهد وقراین گواه بر آن است که سازمان محترم راهداری تاکید مستقیم بر شرکت محوری دارند....
    منظور این پروژه جدید چیست؟؟
    بایدصنف طفیلی باشد تاشرکتهادر صدر قرار بگیرد...
    لذا تبلیغ میشود که شرکتها برای نجات حمل ونقل آمده اند..ودر نتیجه امر.. دلالان وواسطه گری های کاذب بار.. فرق صنف را می شکافد!!
    پس بجای دلال و واسطه گر.. باید به دامان شرکتهاقرار گرفت که نجات در ان قطعی است...!!
    واین یعنی نابود کردن وله کردن قشر عظیم وزحمت کش خود مالک کامیوندار
    وراننده است....!!

    جناب آقای سعدی...در گفته های جناب عالی اشاره به مصوبه ۲۰۵ شورای عالی ترابری کردید...!!
    ولی نگفتید وتوجه نکردید منبع هزینه حق بیمه تکمیلی که به عهده شرکت های حمل ونقل است از کجاست؟؟؟
    دقیقا قانون این مهم وراه را روشن کرده است....!!
    شرکتهای حمل ونقل اگر خودشان را شریک نرخ کرایه حمل راننده نمی کردند..!!

    قطعا رویه عوض میشد...!!

    جناب عالی در جایی در تین تیوز اظهار فرمودید..بومی گرایی نیست..
    رانندگان در سراسر ایران بدون مشکلی در حال حمل بار هستند....!!
    بنده به شما عرض خواهم کرد ...!!

    بندر امام از ورودی تا عملیات بارگیری.
    باسکول . خروج . همگی تحت تاثیر بومی گرایی است ...!!
    جناب عالی سرزده بدون شناسایی هویت.. مثل یک راننده کامیون قدم رنجه کنید ...!!تا برای شما روشن شود در ان گرمای بالای ۵۰ درجه چه بومی گرایی وچه بی عدالتی هایی رخ میدهد...
    مستندات زیاد هست ....خواستید ارایه می دهم ..ولی حضور جناب عالی در آن نقطه برای اطمینان خاطر الزامی است....!!
    از لحاظ تهدیدات هم مستند از این واضح تر که معاونت حمل ونقل استان فارس جناب سیاهپور عینا نامه ای تهدید امیز برای قفل کردن هوشمند رانندگانی که از حرکت بسوی بندر امام سر باز زنندارائه نمودند...!!
    حتما این نامه هم توجه جناب عالی را جلب نکرده است...!!
    یا بدست شما نرسیده!!
    جناب سعدی مستندات چیزی دیگر از مطالب جناب عالی را ذکر می کند...!!
    بهتراست دامنه اطلاعات وبررسی های خودتان را نسبت به صنف راننده وکامیوندار وسیع تر کنید...!!
    واز خواب عمیق بیدار شوید...!!
    والسلام🤚
    خدادادبکرانی

  • م.م 1 0

    کرایه حمل درعرف بازار واز دیدگاه صاحب کالا به مجموعه وجوهی که برای حمل کالایش پرداخت میشود اطلاق میگردد.بازار بدنبال تعیین عدد کل کرایه است وراننده درطرح تن کیلومتر بدنبال خالص دریافتی است .طرح تن کیلومتر رابه هر بهانه ای به بازی گرفتند .وقتی مسئولین متاسفانه .....اعلام کردند که درمقررات ناچیزی بنام کرایه صافی نداریم بلکه کرایه پایه وجود دارد یعنی اینکه کرایه ای که مبنای محاسبات کشور قانونی وغیر قانونی قرار میگیرد کرایه پایه همان مبنای کسر ۴درصد عوارض جاده ای است ونیز مبنای کسر کمیسون صدور بارنامه نیز هست .وقتی شرکت های حمل ونقل حاضر نیستند از محل کمسیون دریافتی شأن خدمتی به راننده بدهند ونیز جسارت آن را ندارند که از طریق دیوان عدالت اداری نسبت به ابطال مصوبه ۲۰۵شورای عالی ترابری اقدام کنند آنوقت با همدستی مسئولین بی کفایت صنفی کامیونداران ورانندگان اقدام به افزایش کرایه پایه میکنند که این خودش مبنای محاسبه کسورات یعنی افزایش کمیسیون و افزایش عوارض دولتی میشود .
    به زبان ساده آقایان با این تصمیم مجموعا پنج ممیز شش دهم کل کرایه کشور را افزایش داده آمد وپول آن را معادل پنجاه و دوصدم درصدش راازصاحب کالا وچهار صدم درصد ش را از جیب راننده یکجا به جیب شرکت های حمل ونقل سرازیر کرده اند .

    آنهم به نام خدمت به راننده وبکام شرکت های حمل ونقل کالا
    البته دولت ودستگاههای دولتی بعنوان بزرگترین صاحب کالا معلوم نیست چرا با افزایش هزینه حمل به نفع شرکت های حمل و نقلی هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد بنظرم وزارت صمت بعنوان متولی کنترل قیمت ها از وظایف اش دراین خصوص بی اطلاع است.

    از طرفی کانون رانندگان وکانون کامیونداران نیز ظاهراً درخصوص بند ۹مصوبه ۱۵۴و مصوبه ۱۶۶شورای عالی ترابری موضوع اخذ کمیسیون از راننده وبه تبع آنبند ج دستورالعمل اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بخش حمل کالا از همین کمیسون (که هردو را به عهده راننده گذاشته اند)وخلاف صریح قانون تجارت در فصل هشتم است اقدام نمی‌کنند .

    درهمین جا از کانون های رانندگان وکامیونداران برای چندمین بار تقاضا میشود نسبت به طرح دعوا برای ابطال
    مصوبات شورای عالی ترابری فوق الاشاره اقدام کنند زیرا تهیه کامیون توسط شرکت های حمل و نقلی که متصدی حمل هستند واز کامیون خودمالک برای حمل کالا استفاده میکنند به نوعی تهیه ابزار و لوازم مورد نیازی است که برای اجرای قرارداد حمل با صاحبان کالا فاقد آن هستندمیباشد .

    این فعالیت طبق قانون خدمات به خود تلقی شده و نه تنها مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمیشود بلکه برای خدمات به خود نباید از راننده کمیسیون دریافت کنند .
    ظاهراً دهها سال طول میکشد تا صنف مظلوم راننده وخودمالک بتواند از این دایره بسته میان متولیان دولتی وشرکت های حمل و نقلی که با تفسیر به رای هر روز یک داستانی را برای او فراهم می‌سازند رهایی یابد .

  • ناشناس 0 0

    بسم الله الرحمن الرحیم

    باسلام وصلوات بر حضرت محمد (ص)

    با عرض تسلیت و فرا رسید ایام
    سوگواری سالار وسرور شهیدان امام
    حسین علیه السلام به حضور شما جناب
    فهندژ سعدی
    جناب آقای سعدی چرا گفتن حقایق را
    موج منفی میدانید چرا رانندگان را محکوم میکنید طی نامه ای که جدیداً
    انجمن شرکت های حمل و نقل بابت بیمه
    تکمیلی در فضای مجازی و حقیقی که در سایت های مختلف رسماً اعلام کردن که نیم درصد بابت بیمه تکمیلی به کمیسیون ها اضافه گردد را قبول ندارید؟؟؟
    وبعد با تین نیوز مصاحبه میکنیدو اعلام میکنید موج منفی!!عارضم خدمت جناب عالی که در استان(فارس)تمامی باربری ها زیر شیشه ی میزشان وبر روی دیوار باربری هایشان چسبانده اند اما بروز شدن ( تن کیلومتر ) را اجرا نمی‌کنند؟جناب آقای سعدی اگر قرار است طبق گذشته باشد پس این نامه ی نیم درصد چیست؟؟؟جناب آقای سعدی با به گوشتان رسیده باشد در بندر عباس به ترفند های مختلف اضافه بر کمیسیون های قانونی این مبلغ ۵۵۰۰۰ هزار تومن را از راننده دریافت می‌کنند بعد جناب عالی می‌فرمایید موج منفی در کشور؟
    اونوقت شما می‌فرمایید همچنین چیزی کذب است بنده به تمام مسئولان استان خودم که قزوین می‌باشد و سرپرست راه و شهرسازی استان هرمزگان ثابت کردم که مبالغی که از راننده میگیرند از جیب خود راننده پرداخت میشود نه صاحب کالا زمان خواب بودن راننده گذشت الان همه بیدارن و یک ماشین حساب کنار دستشون هست از شما هم خواهش میکنم افکار. عمومی را با متهم کردن راننده فریب ندهید و اینقدر حق به جانب نباشید
    داوود بهرامی راننده و خود مالک

  • سمنانی 0 0

    جناب فهندژ سعدی
    سلام
    در جوابیه ی مصاحبه با تین نیوز بعرض میرسانم :

    در ایران , انگلیس را به عنوان استعمار پیر و  روباه مکار , میدانند , و هر سیاستی که در آن از مکر و حیله دروغ و نیرنگ  استفاده شده باشد را سیاست انگلیسی میدانند

    , در اذهان رانندگان , بر اساس رفتارهای گذشته و حال شما , سیاست های کاری شما را انگلیسی و از آن متنفرند
    چرا که حمل و نقل را مستعمره خود و همواره شرکت های حمل و نقلی ظالم  بفکر چپاول و غارت آن هستند

    رسم است هرکسی,  در هر بخش و حوزه ای که توامندتر است , رئیس و مسئولش کنند !!!!

    از اینکه جنابعالی را مسئول معرفی نموده اند خوب است , اما جای سوال است که به بر اساس چه توامندی شما را رییس و مسئول قرار داده اند ؟

    از مصاحبه و جوابیه ای که به تین نیوز ارسال کرده اید , روشن است که در استفاده از زبان چرب و نرمتان و دروغگویی و پردازش دروغ , توامند و قهار هستید !

    بر اساس مستندات گذشته , شما و صنف شما که موظف به تمدید قرارداد بوده اید , بر طبق سیاست انگلیسی حال و گذشته ی خویش , از زیر بار مسئولیت صریح و قانونی خودتان شانه خالی کردید , مصوبه ای که بصراحت , شما را مسئول اجرای بیمه ی تکمیلی میداند(205)

    جناب فهندژ سعدی
    جماعت راننده و کامیوندار , هنوز زخم بدعهدی شرکتهای حمل و نقلی در مورد بیمه های رانندگان را , در گذشته فراموش نکرده و نخواهد کرد و همچنان بعنوان مطالبات بحق دنبال میکند
    شانه خالی کردن , در مرامنامه ی شما چه معنا و مفهومی داشته و دارد؟
    آن شانه خالی کردن از بار مسئولیت در گذشته نامش چیست؟
    این سومدیریت در تمدید قرارداد و بازی با اذهان رانندگان , و بدعهدی و بدقولی با مسئولین سازمان راهداری نامش چیست ؟
    جناب سعدی
    این که برای شما و روند اجرای مطلوب بیمه تکمیلی برای شما کمیته ی نظارتی و ناظر مشخص کرده اند نشانه ی چیست ؟

    آیا بدعهدی و سومدیریت گذشته در ایجاد و اجرای مفاد قرارداد بیمه تکمیلی و در ادامه عدم تمدید مجدد سر وقت معین نشانه رفتارهای انگلیسی نیست؟!

    اگر نمیدانید بدانید , بر اساس مستندات , جناب گلپاگون شما , در جلسات کمیته ی راهبری , بصراحتا از عدم تمدید بیمه تکمیلی رانندگان در سال 98 سخن گفته اند

    این که در نامه ای خطاب به شرکتهای حمل و نقلی عنوان شده پولی بابت بیمه تکمیلی پرداخت نکنند نشانه ی چیست ؟ آیا بازی با کلمات رهگشای گره ی کور شماست ؟ یا سیاست جدید یکه تازی بر صنف خسته از مدیریت شما؟

    عنوان داشته اید که اتفاق جدیدی رخ نداده ؟!
    معلوم نیس از منظر شما اتفاق جدید چیست ؟ شاید اتفاق جدید اینه که ما رانندها بیمه ی تکنیلی شما و صنف شما را پرداخت کنیم ؟! شاید این موضوع برای شمل جذاب باشد

    اتفاق جدید در اعضای تیم استفاده کننده از اعتراض بحق خرداد 97 رانندگانه ,
    همانهایی که بما ظلم روا داشتند , همان شرکتهای حمل و نقلی ظالم که حق راننده را پایمال میکردند , امروز کاسب اعتراض ما شده اند !

    اتفاق جدید, نحوه ی کاسبی شما از بیمه تکمیلی ست , نحوه ی درآمد مجهول , و نامعقول و غیرقانونی ! که با مصوبه ی 205 مغایرت داشته و هر صاحب کالایی با شکایت در دیوان عدالت اداری میتواند آنرا نقض کند , گستره ی سو استفاده شما , در این موضوع , حتی به صاحبین کالا هم رسیده است , 

    آیا این موارد اتفاق جدیدی نیست ؟
    موارد فوق هم اتفاق جدید است, هم کاسبی جدید است,هم سیاست مکارانه ی جدید !

    جناب فهندژ سعدی
    از جنابعالی سوال دارم , در بین اینهمه شرکت بیمه ای معتبر با عملکرد مثبت چرا بیمه ی آتیه سازان , را جهت قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان انتخاب نمودید ؟

    پشت پرده ی انتخاب چیست؟ و امضا کنندگان این قرارداد , چه منفعتب , مسئولیتی و چه نقشی در تنظیم این قرارداد داشته اند ؟!
    و همچنین , لطفا جهت روشن شدن ماجرای بیمه ی تکمیلی سال 97 و خدماتی که به رانندگان ارائه شده , چه میزان درآمدی از مبلغ هربارنامه داشته اید و آتیه سازان هم آمار دهد , چه میزان تعهدات را پرداخت کرده است ؟

    فاکتورهای غیرقابل انکار پرداخت نشده , یا سوری پرداخت شده  زیادی در این رابطه وجود دارد !

    در مورد ادعای ابطال کارت هوشمند رانندگان , که از سوی یک مدیرکل بی سواد و هوچی گر مطرح شده و همچنین  بومی گرایی , مستندات آن بصورت فیلم و خبر  در تین نیوز موجوده

    , ارسال و پیگیری اخبار واقعی و افشای سیاستهای شما , از طرف رانندگان موج منفی نیست , احتمالا عینکی که برچشم و ذهن دارید نیاز به بازسازی و ترمیم دارد , از برف سرتونو بیرون کنید , سرکی بکشید , بد نیست !


    سمنانی 98.06.13