| کد خبر: 169235 |

◄ تاکید بر توسعه ناوگان ملکی شرکت‌ها در تضاد با شرایط کشور است

در حال حاضر به‌دلیل عدم تعادل در عرضه و تقاضا و رکود صنایع تولیدی، تعطیلی شرکت‌های حمل‌ونقلی که ناوگان ملکی ندارند و توسعه ناوگان ملکی آنها، در تضاد با شرایط کشور است.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا با طرح این پرسش که چرا نهادهای متولی، آن‌دسته شرکت‌های حمل‌ونقلی را که ناوگان ملکی ندارند تعطیل کرده و بر افزایش و توسعه ناوگان ملکی آنها تاکید دارند، گفت: این سوال همه رانندگان و انجمن‌های صنفی خودمالک فعال در پایانه‌ها است که در سیستم متمرکز نوبت‌دهی فعالیت دارند.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده خودمالک در شبکه‌های اجتماعی همچنین نوشت: تاکید بر توسعه ناوگان ملکی در شرکت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که براساس آمار و به دلیل تحریم‌ها و رکود صنایع تولیدی کشور و عدم تعادل در عرضه و تقاضای بار، نصف ناوگان کل کشور قادر است بار موجود در کشور را جابجا کند و برای نصف دیگر ناوگان مشکل و بحران کمبود بار وجود دارد و به عبارتی نصف ناوگان در کشور در وضعیت فعلی اضافه است.

وی افزود: در حال حاضر به‌دلیل عدم تعادل در عرضه و تقاضا و رکود صنایع تولیدی، تعطیلی شرکت‌های حمل‌ونقلی که ناوگان ملکی ندارند و توسعه ناوگان ملکی آنها، در تضاد با شرایط کشور است.

او با بیان‌این‌که سیاست و رویکرد دولت، افزایش امتیازات و ظرفیت‌سازی برای بهره‌وری شرکت‌های حمل‌ونقل است، اظهار کرد: با این رویکرد به نظر می‌رسد سرمایه‌های آورده رانندگان خودمالک و ناوگان‌های آنها مورد کم لطفی سازمان حمل‌ونقل قرار گرفته و لحاظ نشده است.

این فعال بخش حمل‌ونقل کالا افزود: از سوی دیگر تغییرات پیوسته قوانین تاسیس و بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل و ارایه امتیازات مختلف مانند معافیت از اعلام بار و ایجاد ظرفیت‌های دیگر برای ناوگان ملکی شرکت‌های حمل‌ونقل به‌خصوص شرکت‌های حمل‌ونقل پایانه‌های عمومی، موجب شده آن دهک اقلیت حمل‌ونقلی، بتواند اکثریت ناوگان خود مالک کشور را که از اصلی‌ترین اجزای حمل‌ونقل جاده‌ای هستند، هم از نظر درآمد و هم از نظر نوبت و صف انتظار پشت‌سر بگذارد و از این معافیت به‌طور مستمر و روزانه بدون صف انتظار و نوبت در بهترین بعد مسافت و استهلاک (به استناد بارنامه‌های صادر شده) بهره‌برداری نماید.

این راننده خودمالک اظهار کرد: متاسفانه سهم اکثریت ناوگان خود مالک، صف انتظار و نوبت بوده و از نظر درآمد سطح شیب درآمدشان با کاهش نزولی و غیر اقتصادی روبه‌رو و موجب فاصله طبقاتی در این دو دهک شده است.

او افزود: در این چرخه، عدم بهره‌مندی بخشی از صنف از  یک سود اقتصادی موجب شده این بخش در تامین هزینه‌های تعمیر و نگهداری ناوگان و تامین قطعات یدکی و مصرفی و نیز در تامین بوجه لازم برای تعویض ناوگان فرسوده خود عقیم بماند و  لطمات و زیان‌های فراوان مالی را متحمل شود که در حوزه کلان اقتصادی، خط بطلانی بر پویایی حمل‌ونقل جاده‌ای بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که به‌جای توسعه ناوگان ملکی شرکت‌ها و نادیده شمردن ناوگان خود مالک، تا خروج از رکود اقتصادی و رسیدن به تعادل در عرصه صنایع تولیدی و تقاضای بار، با توزیع عادلانه بار و ایجاد عدالت بین ناوگان ملکی شرکت‌های حمل‌ونقل و ناوگان خود مالک در پایانه‌های عمومی؛ همه آنها در صف و نوبت انتظار به‌صورت یکسان قرار گیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.