| کد خبر ۳۰۳۳۹۵
کپی شد

◄ خروج چشمگیر فعالان بخش حمل و نقل مسافری بین شهری از چرخه خدمات رسانی/نیاز به اصلاح قوانین تاریخ مصرف گذشته

این یک امید واهی است که مسئولان فکر کنند بدون هیچ گونه تغییری در قوانین تاریخ مصرف گذشته فعلی و صد البته رفتار و برخورد بسیار زشت و توهین آمیز مراجع مربوطه با مالکان و رانندگان بخش حمل و نقل مسافری بین شهری و ادامه شرایط نابهنجار فعلی، فعالان قبلی این صنف حتی به فرض وجود چنین مقدار سرمایه ای برای خرید اتوبوس، مجددا به این فعالیت بازگردند.

خروج چشمگیر فعالان بخش حمل و نقل مسافری بین شهری از چرخه خدمات رسانی/نیاز به اصلاح قوانین تاریخ مصرف گذشته
تین نیوز |

در چند سال اخیر شاهد افزایش قیمت چشمگیر اتوبوس بین شهری   بوده ایم که به گفته رانندگان ناوگان سنگین این امر  موجب خروج بسیاری از فعالان بخش مسافری بین شهری از چرخه خدمات رسانی شده است. 

به گزارش تین نیوز ، افزایش قیمت ناوگان به گونه ای بوده است که در بخش اتوبوس های مسافری به دلیل عدم افزایش قیمت بلیت هم راستا با تورم، خرید اتوبوس و سرمایه گذاری در این بخش توجیه اقتصادی خود را از دست بدهد.

عدم تمایل به سرمایه گذاری در این بخش در حالی رخ داده که  نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل مسافر نوعی  سرمایه گذاری در کاهش تلفات جاده ای، افزایش ایمنی سفر و کاهش مصرف سوخت تلقی می شود.

رانندگانی که در بخش حمل و نقل مسافری بین شهری  فعالیت می کنند درباره این که چه راهکاری برای حل معضل کاهش تمایل به سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد، نظرات متفاوتی دارند.

یک راننده اتوبوس به خبرنگار تین نیوز گفت: لازم است نوسازی اتوبوس های بین شهری با ارایه تسهیلات کم بهره انجام شود.

وی افزود: برای مثال در این زمینه  بانک صنعت و معدن می تواند ۵۰ درصد قیمت هر اتوبوس  را با بهره ۱۰ درصد به صاحب اتوبوس پرداخت کند.

یکی دیگر از رانندگان تاکید کرد: مسئولان باید به سراغ علل اصلی این معضل بروند و ببیند در طی ایام گذشته چگونه قانونگذاری و عمل کرده اند که اکثریت فعالان صنف مسافری را اعم از صاحبان ناوگان یا رانندگان صنف مسافری، از این بخش فراری دادند.

وی تاکید کرد: این یک امید واهی است که مسئولان  فکر کنند بدون هیچ گونه تغییری در قوانین تاریخ گذشته فعلی و صد البته رفتار و برخورد بسیار زشت و توهین آمیز مراجع مربوطه با مالکان و رانندگان بخش مسافری و ادامه شرایط نابهنجار فعلی، فعالان قبلی این صنف حتی به فرض وجود چنین مقدار سرمایه ای  برای خرید اتوبوس،  مجددا به این فعالیت بازگردند.

 یک راننده دیگر نیز گفت: متاسفانه مدیریت غلط در بخش حمل و نقل مسافری جاده ای بسیار آشکار است و تا زمانی که شیوه  ها تغییر پیدا نکند، میزان تمایل افراد به حضور در این بخش، هر روز کمتر از قبل می شود.

راننده دیگری نیز خاطرنشان کرد: مسئولان باید ابتدا این موضوع را موشکافی کنند که چرا  تعاونی از هم پاشیده شد ایران پیما، تی بی تی، لوان تور، پی ام پی و... چه برسرشان آمد؟در حالی که یکی از راه های بهبود وضعیت صنف اتوبوس بین شهری توسعه تعاونی ها بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.