مطالبات رانندگان تاکسی در سنندج/ کاهش آمار تصادفات فوتی
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ممنوعیت تردد تاکسی های پلاک (ع) و نظارت بر تردد خودروهای عمومی در لاین اختصاصی تاکسی ها از جمله مطالبات رانندگان تاکسی در سنندج است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کیومرث حبیبی امروز _دوشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه شورای ترافیک استان کردستان که در محل سالن جلسات معاونت عمرانی برگزار شد، اظهار کرد: تصادفات رانندگی منجر به فوت در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ در معابر برون شهری، درون شهری و روستایی استان، ۱۰.۷ درصد افزایشی بود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حبیبی همچنین افزود: تصادفات منجر به فوت استان در فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۴ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در مجموع به ترتیب، ۲۹ درصد افزایش و ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در خصوص وضعیت تاکسی های درون شهری سنندج، گفت: ممنوعیت تردد تاکسی های پلاک (ع) و نظارت بر تردد خودروهای عمومی در لاین اختصاصی تاکسی ها از جمله مطالبات رانندگان تاکسی در سنندج است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حبیبی با بیان اینکه براساس قانون تردد و مسافرکشی خوردهای پلاک ع در درون شهرها ممنوع است، اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی تاکسیرانی سنندج، بیش از ۳۰۰ تاکسی پلاک (ع) خارج از رده در سطح شهر سنندج تردد و مسافرکشی می کنند که باید تعیین تکلیف شوند.
وی با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی معابر اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: شهرداری ها در سطح استان باید نسبت به هوشمندسازی معابر اصلی، تکمیل اتاق مانیتورینگ، تجهیز تقاطع پرتردد به برق اضطراری، تفکیک لاین ویژه تاکسی ها، آرام سازی معابر، احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در رابطه با پروژه اتصال بلوار ۲۴ متری میدان قبا به کمربندی آبیدر، تصریح کرد: بنا به نیازمندی منطقه بهاران تا کمربندی آبیدر، فاز اول پروژه زیر بار ترافیکی رفت و فاز دوم آن پس از احداث دوربرگردان و میدان تا پایان خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.
حبیبی در خصوص دوربرگردان بلوار کردستان شهر حسین آباد نیز خاطرنشان کرد: این محور بر اساس آئین نامه شهری ساماندهی و ایمن سازی خواهد شد.
وی تاکید کرد: دسترس پذیری بخشی از مجموعه ورزشی ملک نیا جهت اجرای پروژه جدید ورزشی استاندارد از لحاظ ترافیکی بلامانع است اما از لحاظ صدور مجوز باید در کمیسیون ماده ۵ مطرح و بررسی شود.