| کد خبر: 251428 |

رئیس هیات‌ مدیره سازمان نصر تهران خواستار رفع محدودیت تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی شد

حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با ارسال نامه ای خواستار رفع محدودیت تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی شد.

تین نیوز

حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با ارسال نامه ای خواستار رفع محدودیت تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، چندی پیش، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی از دستور دادستانی برای ممنوعیت ورود  تاکسی های اینترنتی  به شعاع ۸۰۰ متری این فرودگاه بین المللی خبر داد که واکنش های زیادی را در پی داشت. به همین دلیل، حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران (نصر) با ارسال نامه ای به برخی از مسئولان ذی ربط، خواستار رفع محدودیت تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی شد.

این نامه با امضای آقای حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره سازمان نصر تهران برای بذرپاش (وزیر راه و شهرسازی)، خدائیان (رئیس سازمان بازرسی کل کشور)، نورانی (رئیس شورا و مرکز ملی رقابت)، خوانساری (معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران)، فرهیدزاده (معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان)، اصانلو (معاون وزیر و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی)، مومنی (رئیس پلیس راه راهور فراجا)، هادیانفر (رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا) وسیدی (رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران) ارسال شده است.

همچنین رونوشت نامه مذکور برای آقایان خلج (مدیرعامل شرکت ایده گزین ارتباطات روماک (اسنپ))، منشی پور (مدیرعامل شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس (تپسی))، قربانی (رئیس کمیسیون فین تک)،  خداکرمی (دبیر رسته خدمات فناوری اطلاعات)، کشاورز (دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) و مشایخی (مدیر حراست سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) جهت پیگیری ارسال شد.

متن نامه درخواست حذف محدودیت تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام

متن نامه رئیس هیات مدیره سازمان نصر تهران در رابطه با درخواست رفع محدودیت تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی به شرح زیر است:

موضوع: محدودیت ایجاد شده در خصوص تاکسی های آنلاین توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

 

با سلام و احترام،

 

چنانچه مستحضرید، طی هفته های گذشته خبری مبنی بر محدودیت فعالیت رانندگان تاکسی های آنلاین توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام گردید و به فاصله چند روز خبر دیگری مبنی بر محدودیت سفرهای بین جاده ای برای رانندگان تاکسی آنلاین توسط پلیس راهور به پلیس راه ها نیز منتشر شد.

نگاهی اجمالی به محتوای هر دو خبر نشان می دهد که علت ایجاد محدودیت های مذکور، رفاه مسافران یا ارائه قیمت کمتر یا خدمات باکیفیت تر نبوده است؛ بلکه هدف پاسخگویی به اعتراضات تاکسی های رسمی فعال در فرودگاه و تاکسی های رسمی بین شهری می باشد. چنانچه در نامه پلیس راهور آمده است: «فعالیت ناوگان پلاک شخصی و حمل مسافر تحت نظارت شرکت های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی و ماکسیم و… در حوزه حمل و نقل برون شهری … موجب تضییع حقوق رانندگان حمل و نقل عمومی فعال در حوزه مسافری و افزایش تصادفات می شود».

مشابه این اظهارات در مصاحبه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به چشم می خورد که عنوان داشته اند: «۱۲۰۰ تاکسی فرودگاهی در محیط فرودگاه حضور دارند و گاهی برای پذیرش مسافر تا چند ساعت در انتظار هستند و در مقابل گروهی از مسافربرهای شخصی هم مقابل ترمینال صف کشیدند …. در نهایت در پی اعتراض تاکسی های ویژه فرودگاه به دادسرای فرودگاه، به موضوع ورود کرد.»

موارد فوق در حالی صورت گرفته که انتظار می رود در اتخاذ چنین تصمیماتی، رفاه مصرف کننده (مسافران) در اولویت قرار گیرد یا دست کم، رفاه ایشان قربانی تأمین رضایت رانندگان نشود. این در حالی است که اجرای هر یک از محدودیت های فوق، حق انتخاب مسافران را به شدت محدود کرده و مسافران را ناگزیر به استفاده از تاکسی های رسمی با قیمت چند برابری و بسیار بالاتر خواهد نمود.

بنا به مطالب عنوان شده و با لحاظ این که جلب رضایت رانندگان تاکسی رسمی قطعا از طرق دیگر از جمله بهره ور و بهینه کردن این ناوگان و استفاده از روش های نوین به جای شیوه های سنتی قابل تأمین است و اساسا نمی توان و نباید برای جلب رضایت یک گروه، به نفع ایشان انحصار ایجاد کرد، مستدعی است دستور فرمایند؛ محدودیت های مذکور که اثر مستقیم بر رفاه مسافر دارد برطرف گردد.

بر این اساس، سازمان نظام صنفی رایانه ای آمادگی خود را جهت برگزاری جلسات و ارائه راه حل متناسب با موضوع رفع نگرانی های موجود اعلام می دارد و بر این نکته تاکید می کند که جلب رضایت مشتری از یک سو و ارائه دهندگان خدمت از سوی دیگر، جز لاینفک اهداف سکوها (پلتفرم ها) بوده و در این شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور، ترجیح انحصاری یک سویه، تبعات و نارضایتی های زیادی را ایجاد خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.