| کد خبر: 250581 |

◄ هشدار به تاکسیرانی و تاکسیرانان

باید دومرتبه ماسک‌ ها را بزنیم تا کمتر موجب انتقال بیماری شویم.

تین نیوز

به دنبال شیوع ویروس در سال 1399، مقرر  شد تاکسی های سواری درون شهری تعداد مسافرانشان را از چهار به سه نفر و تاکسی های ون از 10 به 7 نفر کاهش دهند.

به گزارش تین نیوز ، متناسب با این کاهش، کرایه ها  نیز افزایش پیدا کرد تا ضرری به رانندگان وارد نشود.  

اما اخیرا مشاهده می شود برخی از تاکسی ها از این قاعده تخلف کرده و با همان کرایه افزوده شده نسبت به سوار کردن چهار نفر (برای سواری) و 10 نفره (برای ون) اقدام می کنند که برای نمونه می توان به خط تاکسیرانی میدان ونک به اکباتان اشاره کرد.    

 از آنجا که این امر اجحاف به مسافر بوده و ثانیا برای سلامت رانندگان و شهروندان به خصوص در این موج جدید کرونا خطرناک است از تاکسی رانی درخواست می شود به این امر رسیدگی کند و  مانع تسری این تخلف به دیگر خطوط تاکسیرانی شود. 

به گزارش تین نیوز ، باید توجه کرد که این تخلف در حالی صورت می گیرد که حمید عمادی عضو کمیته علمی کشوری کرونا 2 روز پیش در گفتگوی تلفنی با بخش خبری سیما، اعلام کرد: احتمالا ما هم درگیر موج جدید بیماری خواهیم شد. بنابراین، بهتر است آماده باشیم تا کمتر آسیب ببینیم.

وی با تاکید بر استفاده بیش از پیش از ماسک در اماکن عمومی، افزود:  باید دومرتبه ماسک‌ ها را بزنیم تا کمتر موجب انتقال بیماری شویم.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت چند روز پیش،  با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا در جهان از افزایش احتمال ورود موج جدیدی از کرونا با زیرسویه های جدید اومیکرون به کشور، در زمستان امسال خبر داد.

پدرام پاک آیین افزود: کرونا در ایران و هیچ جای دنیا تمام نشده؛ کرونا در ایران وجود دارد و با همکاری مردم و مدیریت تامین واکسن روند کاهشی را طی کرده که  همکاری مردم، رعایت مسائل بهداشتی و انجام  ۱۵۶ میلیون دز واکسیناسیون در کشور از دلایل آن است.

 پاک آیین عنوان کرد: وزارت بهداشت از مردم تقاضا دارد سالانه یک بار واکسن کرونا را تزریق کنند و اگر فردی امسال، واکسن کرونا را تزریق نکرده حتما به این کار اقدام کند. همچنین  مطابق آخرین مصوبه کمیته ملی واکسیناسیون کرونا، به کلیه افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه ای بوده و شش ماه از آخرین واکسن آنها گذشته، توصیه اکید می شود هر چه سریعتر نسبت به تزریق دز یاد آور اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی 0 0

    سلام متاسفانه تاکسی رانی مانند دیگر بخش های شهری شهر تهران کلا بی صاحب شده است تخلفات اشاره شده محدود به خطی که گفتید نیست وتقریبا در همه خطوط مشاهده می شود وعلی رغم ثبت شکایت به کررات از سوی اینجانب در سایت تاکسی رانی هیچ برخوردی را مشاهده نمیکنم غیر از تخلف اشاره شده در خصوص تعداد مسافران متاسفانه خطوط مخلف عملا از ساعت 4 بعد از ظهر فاقد ماشین هستند و هیچ نظارتی بر حضور ماشین ها نمی شود وحتی به نظر می رسد بازرسین خطوط هم با رانندگان با هم توافق کرده اند که از ساعت 4 بعد از ظهر به بعد نباشند از سوی دیگر رانندگان اصرار دارند که کرایه ها نقدی پرداخت شود واز بارکد های پرداخت آنلاین استفاده نشود واین در حالتی است که اصلا پچول خرده وجود ندارد وحتی در مواردی من مشاهده کرده ام که برای عدم استفاده مسافر از بارکگد پرداخت آنلاین بارکد را مخدوش کرده اند به کل شرایط تاکسی رانی در تهران بی اندازه خراب است.