| کد خبر: 171647 |

◄ معضل چین‌خوردگی آسفالت خطوط بی‌آر‌تی

سال‌های زیادی است که در کشورهای مختلف از روش‌های متفاوتی برای افزایش کیفیت و سرعت خدمات اتوبوس‌ها استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به روش‌هایی چون اختصاص خطوط ویژه به اتوبوس‌ها اشاره کرد.

تین نیوز

باشگاه  شهروند خبرنگار: یک شهروند تهرانی از تردد غیرقانونی اتوبوس‌های خط بی‌آر‌تی در خارج از مسیر ویژه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، یک شهروند خبرنگار با فرستادن عکس‌هایی به شبکه خبری درباره این موضوع گفت: به دلیل مناسب نبودن آسفالت خطوط ویژه، راننده‌های بی‌آر‌تی از این خطوط حرکت نمی‌کنند و خیابان اصلی را برای مسیر انتخاب می‌کنند.

وی افزود: این موضوع در صورتی مشاهده می‌شود که راننده‌های خودرو شخصی با دیدن این  موضوع، خطوط بی‌آر‌تی را برای رسیدن سریع‌تر و مطمئن‌تر به مقصدشان انتخاب می‌کنند که این باعث افزایش ترافیک در سطح شهر و احتمال بیش‌تر شدن حوادث درون‌شهری می‌شود.

یسبلشبقصث

این شهروند در حالی اعتراض خود را با تین مطرح کرد که پیش‌تر طی تماس تلفنی با شرکت اتوبوس‌رانی تهران، رضایی مسئول رسیدگی به شکایات این شرکت دراین‌باره گفه بود: شرکت واحد تاکنون مکاتباتی با شهرداری منطقه پنج داشته‌ اما هنوز پاسخی از شهرداری نگرفته‌ایم. راننده‌های بی.آر.تی برای جلوگیری از خسارت به اتوبوس‌ها از خط ویژه عبور نمی‌کنند و این کار یک اعتراض نمادین به وضعیت آسفالت خط ویژه  است.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران توضیح داده بود: هنگام ترمز اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها، به خاطر وزن آن‌ها معمولا آسفالت جمع می‌شود، بنابرایت معاونت عمرانی و شهرداری مناطق در محل ایستگاه‌ها آسفالت‌های الیافی می‌ریزند که مقاومت بیش‌تری دارند و براثر ترمز اتوبوس جمع نمی‌شوند.

سنندجی در باره به ورود خودروهایی غیر از اتوبوس به خط ویژه، گفت: هر خودرویی که وارد خط ویژه می‌شود، باعث کاهش سرعت اتوبوس‌ها می‌شود و این کار غیرقانونی است.

سامانه اتوبوس تندرو تهران که بانام بی‌آرتی (مخفف عبارت انگلیسی bus rapid transit) هم شناخته می‌شود، یکی از نخستین سامانه اتوبوس ازاین‌دست در ایران است. خط یک این سامانه که حدفاصل چهارراه تهران‌پارس در شرق تهران تا میدان آزادی در غرب تهران هست در مرداد ۱۳۸۶ راه‌اندازی شد و سپس به‌تدریج کامل شد.

امروزه توسعه حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهرهای ایران از روندی روبه رشد برخوردار است که تهران با دارا بودن مسیرهای حمل‌ونقل سریع اتوبوسی تا حدودی توانسته است مشکلات رفتن و آمدی درون‌شهری شهروندان را حل کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.