| کد خبر: 161952 |

◄ آغاز نوسازی ون و تاکسی‌های فرسوده پس از وقفه 10 ساله

نوسازی تاکسی های ون برای اولین بار پس از ده سال با تسهیلات 60 میلیونی و یارانه 20 میلیون تومانی از سوی سازمان تاکسیرانی تهران انجام می‌شود.

تین نیوز

نوسازی تاکسی های ون برای اولین بار پس از ده سال با تسهیلات 60 میلیونی و یارانه 20 میلیون تومانی از سوی سازمان تاکسیرانی تهران انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از آغاز پروسه نوسازی ون‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: تاکسی های ون موجود از یک سو به دلیل فضای داخلی نامناسب باعث نارضایتی شهروندان شده و از سوی دیگر به دلیل فرسودگی بیش از حد برای تاکسیرانان نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است و با توجه به نبود گزینه باکیفیت مناسب و قیمت اقتصادی برای جایگزینی این ون‌های فرسوده، مذاکره با خودروسازهای مختلف به سرانجام نرسیده و در حدود 10 سال متوقف مانده بود.

وی ادامه داد: اخیرا با تغییر مدیریت شهری و نگاه ویژه شهردار تهران  و پشتیبانی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، مبنی بر حمایت از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری و همچنین رایزنی های صورت گرفته با ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور، تلاش های انجام‌شده منجر به عقد قرارداد همکاری با شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا مبنی بر نوسازی ون‌های فرسوده مدل 2007 با جایگزینی ون هایس برلیانس با یارانه ویژه تاکسیرانی گردید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به افزایش ظرفیت صندلی در این ون‌ها، گفت: با جای‌گیری تعداد بیشتر مسافر، تعداد خودروی کمتری در سطح شهر تردد کرده و با این شرایط کمک قابل توجهی به مباحث زیست محیطی و آلودگی هوای شهر تهران خواهیم داشت.

قنادان تصریح کرد: دارندگان ون تاکسی مدل 2007، جهت نوسازی ون خود با ون مدرن هایس برلیانس، علاوه بر ارزش اسقاط ون‌ها که 12 میلیون تومان است 20 میلیون تومان هم یارانه ویژه تاکسیرانی از محل اعتبارات شهرداری تهران در این حوزه دریافت خواهند کرد. بر این اساس، دارندگان تاکسی ون‌ با آورده 12 میلیون تومان می توانند در فاز اول طرح که با تعداد محدود آغازشده، ثبت‌نام خود را در سامانه نوسازی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی تحت پوشش سازمان انجام دهند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بابیان اینکه «وام 60 میلیون تومانی سایپا در قالب لیزینگ بدون نیاز به ضامن و با اقساط 60 ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد»، گفت: «خوشبختانه با این اقدام گروه خودروسازی سایپا مشکل معرفی ضامن به بانک‌ها به جهت دریافت وام به‌طور کلی از میان برداشته‌شده است».

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با ستاد حمل‌ونقل و سوخت برای تسهیل امکان نوسازی ون‌های 2007 تصریح کرد: بر اساس مصوبات قانونی واردکنندگان خودرو باید براساس نوع خودرو تعدادی گواهی اسقاط به ستاد حمل‌ونقل و سوخت ارائه نمایند.  بر اساس این مذاکره و پیگیری های سازمان تاکسیرانی، اگر این گواهی‌های اسقاط که ارزش آن حدود 16 میلیون تومان است قبل از  مصوبه هیات وزیران در خصوص واردات خودرو به ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور ارائه شود، این تاکسی ون‌ها از ارائه گواهی‌های اسقاط معاف می‌شوند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، قنادان تاکید کرد: با توجه به محدود بودن تعداد ون‌ها در  فاز اول این طرح، اولویت ثبت‌نام با تاکسیرانانی است که در خطوط فعالیت مستمر داشته و در شرایط آب و هوایی خاص خدمات بهتری را به شهروندان ارائه نموده اند.

پیش از این گروه صنعتی ایران خودرو آمادگی خود را برای افزایش سرعت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده از جمله نوسازی 61 هزار دستگاه تاکسی در طرح «کلید به کلید» توضیحات لازم ارائه شد و مسئولان این مجموعه صنعتی، آمادگی افزایش سرعت در نوسازی تمامی خودروهای عمومی اعم از درون شهری و برون شهری را با هدف نوسازی کامل ناوگان در یک دوره سه تا پنج ساله به مسئولان کشوری اعلام کردند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.