| کد خبر: 21986 |

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران:

◄ ورود دولت به بحثمعاینه فنی خودروها / رشد ۱۰ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی در پایان سال

تین نیوز | مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در خصوص ساماندهی، تسریع و ارائه خدمات کمی و کیفی مراکز معاینه فنی، گفت: بر اساس مصوبه اخیر دولت، سیستم سامانه ملی به منظور یکپارچه سازی خدمات مراکز معاینه فنی راه اندازی خواهد شد.

ولی آذروش در گفتگو با تین نیوز، افزود: با این کار، سیستم اطلاعات ستاد معاینه فنی به صورت آنلاین به مرکز پلیس راهور متصل خواهد شد. راه اندازی سامانه ملی در شناسایی خودروهای فاقد برگه معاینه فنی کمک شایان توجهی به این ستاد و الزام آنها به مراجعه به مراکز معاینه فنی خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: علیرغم کمبود در برخی مراکز در شهرستان ها خوشبختانه در تهران بسیاری از جایگاه های معاینه فنی از ظرفیت بالایی در پذیرش خودروها برای معاینه فنی برخوردارند و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال گزارش ها حاکی از رشد 10 درصدی مراجعه به مراکز مستقر در شهر تهران است. پیش بینی ها نیز حکایت از آن دارد که این روند قطعا رو به افزایش خواهد رفت.

آذروش دلیل افزایش حضور در مراکز معاینه فنی را بالا رفتن سطح آگاهی مردم دانست و تاکید کرد: مردم فهیم ما با آگاهی یافتن از نسبت سهم خودروهای دارای نقص فنی در آلوده کردن محیط زیست و هوای شهر تهران، در مراجعه به مراکز معاینه فنی بیش از گذشته توجه نشان می دهند.

مسئول ستاد معاینه فنی شهر تهران از وجود ظرفیت 65 درصدی فاقد استفاده مطلوب در مراکز معاینه فنی در این کلان شهر خبر داد و تصریح کرد: 14 مرکز با ظرفیت 40 خط سواری و سایر خودروها آمادگی کامل در پذیرش خودروهای مراجعه کننده و انجام معاینه فنی در کوتاه ترین زمان را دارا هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پلیس، مسئولیت جدی در امر معاینه فنی را عهده دار نمی شود، گفت: قطعا یکی از اهرم هایی که می تواند تا حد زیادی بر مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی تاثیر گذار باشد، خوشبختانه با مصوبه اخیر دولت تاکید بر همکاری میان بخشی در این مهم صورت گرفته که امید می رود با اجرای این مصوبه و راه اندازی سامانه ملی اتفاقات مثبتی را در این حوزه شاهد باشیم.   

به گفته آذروش، همکاری جدی پلیس در این زمینه و ارائه خدمات کمک خوبی را به معاینه فنی مستمر در سطح کشور خواهد داشت. نه تنها ستاد معاینه فنی و پلیس که تمای بخش ها و سازمان ها باید در این رابطه احساس مسئولیت داشته باشند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودوهای شهر تهران، در خصوص برنامه های سال آینده این ستاد و ابزارهای تشویقی به منظور حضور هر چه بیشتر خودروها در مراکز معاینه فنی، گفت: طرح استقبال از بهار با 12 آیتم در دست اقدام است که خدمات مطلوبی را به منظور ارائه به مراجعین در روزهای پایانی سال در آن لحاظ شده است. چهار مرکز در تهران بدون تعطیلی در خدمت مردم عزیز در مراجعه به مراکز معاینه فنی خواهند بود.

ولی آذروش از فعالیت مراکز خارج از شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: مسئولیت این کار با شهرداری ها و سازمان های مربوطه در دیگر شهرها است و تنها مسئولیت مراکز تهران در اختیار این ستاد است.

وی افزود: بحث فرهنگ ساز معاینه فنی در روزهای پایانی سال از جمله کارهای مهمی است که این ستاد بر انجام آن اهتمام جدی دارد و به این منظور با انتشار بروشور های تبلیغاتی و در اختیار قرار دادن آنها تلاش خواهد کرد این امر را بیش از گذشته نزد مردم نهادینه سازد.

آذروش خاطر نشان کرد: مراجعین در ایام نوروز هدایایی به منظور تقدیر از حضور در مراکز معاینه فنی دریافت خواهند کرد. این کارها در جهت ترغیب مردم به مراجعه به مراکز معاینه فنی است. 

مدیر عامل ستاد معاینه فنی از عموم مردم درخواست کرد: به منظور صیانت از جان خود و همراهان، پیش از اقدام به سفر به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نمایند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.