| کد خبر: 14773 |

واردات سالانه ۱۳ میلیون دلار قطعات بندری و دریایی

تین نیوز | یک فعال صنعت دریایی با بیان اینکه سالانه 13 میلیون دلار قطعات بندری و دریایی وارد کشور می‏‌شود، گفت: صنایع داخلی و تولیدکنندگان کشور در یک دهه گذشته به توانمندی‌های خوبی در تولید اقلام و تجهیزات دریایی دست یافته‌اند.
 
میثم رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به همایش فعالان صنایع دریایی کشور که فردا چهارشنبه برگزار می شود، گفت: تعامل هرچه بیشتر فعالان دریایی و مقامات اجرایی و سیاسی کشور و ایجاد همگرایی بیش‌تر میان نهادهای دولتی و خصوصی برای استفاده بهتر از ظرفیت‌ها در جهت توسعه صنایع دریایی و فعال سازی ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور از اهداف این گردهمایی است.
 
وی افزود: بسترسازی برای ایجاد شبکه منسجم از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عرصه دریا، ایجاد زمینه جهت هم‌افزایی و تامین یک بانک داده برای صنعت دریایی کشور، افکارسنجی از جامعه دریایی درباره ایجاد سوپرمارکت دریایی و بهره‌گیری از ایده‌ها و توانمندی‌های فعالان دریایی در راستای بهینه‌تر کردن طرح فروشگاه‌ دریایی هم مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
این فعال صنعت دریایی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی سالانه 13 میلیون دلار قطعات بندری و دریایی وارد کشور می‏‌شود،‌ اظهار داشت: این در حالی است که صنایع داخلی و تولیدکنندگان کشور در یک دهه گذشته به توانمندی‌های مطلوبی در تولید اقلام و تجهیزات دریایی دست یافته‌اند.
 
رضایی با تاکید بر اینکه تعیین اولویت‌های تولید در راستای تعیین اولویت‌های صادراتی و وارداتی است که مرزهای تولید کشور را مشخص می کند، گفت: این اقدام می‌تواند اهمیت به‌سزایی در دستیابی به چشم انداز 1404 داشته باشد.
 
وی افزود: با شناسایی اولویت‌های تولید، امکان تخصیص بهتر منابع (انسانی، مالی، طبیعی، فیزیکی) فراهم شده و با دسترسی به منابع اهداف بلندتری قابل حصول خواهد بود.
 
این فعال دریایی اضافه کرد: تامین به‌موقع و مطلوب تجهیزات مورد نیاز شناورها، سازه‌های دریای و بندری اعم از ماشین‌آلات و ادوات مکانیکی، الکتریکی، ناوبری، ایمنی و از این قبیل همواره دغدغه شرکت‌های دریایی و فعال در پروژه‌های نفت و گاز و خدمات بندری در ایران بوده که طی چند سال اخیر به دلیل تحمیل تحریم‌های اقتصادی این مشکل دوچندان شده که نتیجه آن معطل شدن پروژه‌ها، خریدهای غیر اقتصادی و رضایت به کیفت پایین تجهیزات از سوی خریداران بوده است.
 
رضایی تصریح کرد: با توجه به خودکفایی در بخش اعظم صنایع دریایی باید از توان و تخصص شرکت‌های تولید کننده و تأمین‌کننده تجهیزات دریایی در داخل کشور جهت تأمین و در اختیار قرار دادن تجهیزات و ادوات مورد نیاز بخش‌های حمل و نقل دریایی، خدمات بندری و اجرایی پروژه‌های ساحلی و فراساحلی استفاده کرد.
 
وی اظهار داشت:باید با ایجاد شبکه متمرکز و معرفی تجهیزات و ادوات دریایی و در دسترس قراردادن به موقع این محصولات به متقاضیان در داخل کشور در قالب سوپرمارکت تجهیزات دریایی کشور با شعبات فعال در شهرها و بنادر جنوبی و شمالی کشور دغدغه‌های فعالان صنایع دریایی را مرتفع کرد.
 
این  فعال صنعت دریایی خاطر نشان کرد: این رویکرد به‌عنوان یکی از طرح‌های ملی می‌تواند ضمن معرفی توانایی‌ها و محصولات شرکت‌های تولید کننده و تأمین‌کننده تجهیزات دریایی به متقاضیان از طریق تهیه بانک‌های اطلاعاتی و شبکه اطلاع‌رسانی گسترده و ایجاد شعبات فعال در شهرها و بنادر جنوبی و شمالی کشور، مسائل و مشکلات متقاضیان را در تهیه و خرید اقتصادی و به‌موقع تجهیزات مورد نیاز، رفع کند.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.