| کد خبر: 86900 |

در گفت‌وگو با تین‌نیوز عنوان شد:

◄ بازنگری قوانین حاکم بر سواحل و دریاها

مشاور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، از بازنگری قوانین و مقررات محیط‌زیست دریایی تا پایان امسال خبر داد.

مشاور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، از بازنگری قوانین و مقررات محیط‌زیست دریایی تا پایان امسال خبر داد.
 
آرش نیکوئیان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به لزوم بازنگری قوانین حاکم بر محیط‌زیست دریایی، اظهار داشت: اگرچه قوانین و مقررات در تمام سواحل و دریاهای کشور به صورت یکسان اعمال می‌شود، اما به دلیل حساسیت بخش‌های مختلف ساحلی باید قوانین و مقررات دریایی بازبینی و اصلاح شوند.
 
وی قوانین فعلی را کلی ارزیابی کرد و افزود: این قوانین از سوی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در حال اصلاح و بازبینی است و تا پایان امسال از طریق دولت تقدیم مجلس می‌شود.
 
نیکوئیان با بیان اینکه جلوگیری از ورود فاضلاب و دفن زباله در سواحل به ویژه سواحل دریای خزر از جمله برنامه‌های ما در سال جاری است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مدیریت زباله‌ها را در سواحل شمال کشور ایجاد کنیم.

به گفته وی استانداردهای خروجی فاضلاب سازمان حفاظت محیط زیست نهایی و آماده ارسال به شورای عالی حفاظت محیط‌زیست است.

این کارشناس حوزه دریا با اشاره به توسعه سواحل مکران، گفت: اخیرا مطالعه‌ای درباره  طرح پهنه‌بندی سواحل مکران، با همکاری استاتید دانشگاه صنعتی اصفهان انجام دادیم، که یکی از نتایج آن شناسایی نقاط گردشگری در سواحل مکران است.
 
وی با اشاره به حمایت سازمان محیط زیست از توسعه گردشگری، گفت: امیدواریم با عزم ملی شاهد اقدامات عملی در راستای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی در جنوب و شمال کشور باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.