| کد خبر: 267132 |

ردیف بودجه ساخت پل "خلیج فارس" تقویت می‌ شود

در جلسه دبیر شورایعالی مناطق آزاد با معاون اول رئیس جمهور مقرر شد رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، ردیف بودجه احداث پل خلیج فارس در سال ۱۴۰۳ را تقویت کند.

تین نیوز

در جلسه دبیر شورایعالی مناطق آزاد با معاون اول رئیس جمهور مقرر شد رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، ردیف بودجه احداث پل خلیج فارس در سال ۱۴۰۳ را تقویت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  در جلسه دبیر شورای عالی مناطق آزاد با محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور در خصوص تقویت بودجه ساخت پل خلیج فارس بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه با دستور معاون اول رییس جمهور به رییس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد بودجه قابل توجهی برای احداث این پل در سال 1403 در نظر گرفته شود تا یکی از کلان پروژه های ملی و آرزوی دیرینه ساکنان جزیره قشم به سرانجام برسد.

اجرای عملیات عمرانی احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از چهار رکن طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت و اتکا بر چهار پروژه، بندر، پل، جاده و ریل، مسیر جدیدی را از قشم در تماس و ارتباط کریدورهای تجاری منطقه و اتصال به شبکه راه های کشور ایجاد می کند.

مکان احداث این پل از محدوده بندر لافت در جزیره قشم تا بندر پُهل در سرزمین اصلی است و طول کل پل 3430 متر است که 2500 آن بر روی دریا قرار دارد و سازه کابلی با دهانه های 360 متر در وسط دریا و عرض مفید عرشه حدود 32 متر از دیگر ویژگی های این پروژه است.

راه اندازی پل خلیج فارس باعث کاهش هزینه های حمل و نقل حداقل به میزان 30 درصد، کاهش زمان سیر کالا به میزان 40 درصد، کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات به دلیل وجود شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای می شود.

با اجرای این پروژه بندر کاوه با 92 کیلومتر بزرگراه و همچنین86 کیلومتر راه آهن به خطوط سراسری کشوری متصل شده و رینگ حمل و نقلی جزیره کامل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 0 0

    این پل باید هر چه سریعتر ساخته شود.از هر نظر بنفع منافع استراتژیک ملی است.