| کد خبر: 261533 |

مدیرعامل گروه کشتیرانی:

کشتیرانی امانت‌ دار اقتصاد کشور است

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: لجستیک و حمل و نقل یک موضوع فوق راهبردی برای اقتصاد کشور است و اکنون شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، یک شرکت فرا راهبردی محسوب می شود که امانت دار اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است.

تین نیوز

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: لجستیک و حمل و نقل یک موضوع فوق راهبردی برای اقتصاد کشور است و اکنون شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، یک شرکت فرا راهبردی محسوب می شود که امانت دار اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی در همایش «اصول رهبری، فرهنگ و ارزش های سازمانی» در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که اولین بار با حضور فرماندهان و سر مهندسان این ناوگان برگزار شد، با بیان این نکته که فرماندهان، سر مهندسان و افسران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارزش آفرینان این شرکت محسوب می شوند، تصریح کرد: در همه سازمان ها، ارزش آفرینان، افراد بسیار موثری هستند و اگر ما بتوانیم مأموریت ها، اهداف و دیدگاه هایی که ارزش آفرینان در عملکردشان دارند را به سوی اهداف راهبردی سازمان سوق دهیم، قطعاً آن سازمان مسیر موفقیت را طی خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف برای تحقق برنامه های کلان در گروه کشتیرانی، افزود: خوشبختانه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تلاش تمامی کارکنان در همه بخش ها، سال ۱۴۰۱ را با موفقیت پشتِ سر گذاشت و با تخلیه و بارگیری ۲۷ میلیون تُن کالا، درآمد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری کسب کرد، هرچند در سال جاری با توجه به رکودی که در این صنعت در تمام دنیا وجود دارد، احتمالاً رشد درآمدی سال گذشته را شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به رکود موجود در صنعت کشتیرانی جهان، پیش بینی ما این است که میزان درآمد گروه کشتیرانی در پایان سال جاری، رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار باشد که بیانگر کاهش سود نسبت به سال قبل است.

مدرس خیابانی با اشاره به نقش ویژه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد کشور، درآمدزایی و سود را از جمله فرعیات مأموریت ملی این گروه دانست و افزود: امروز در کشور همه جا صحبت از اقتصاد دریا محور است به نحوی که اگر در حوزه اقتصاد دریا، ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود، درآمد کشور از بابت سرمایه گذاری در این بخش حدود ۷ درصد افزایش پیدا می کند که نقش گروه کشتیرانی در این میان بسیار راهبردی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک سازمان فوق راهبردی در اقتصاد کشور است، اظهار داشت: لجستیک و حمل و نقل به ویژه با وجود تحریم ها از اساس، امری راهبردی برای کشور محسوب می شود؛ به همین دلیل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ستون فقرات توسعه اقتصاد کشور است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این تفکر که اگر گروه کشتیرانی با مشکل مواجه شود، فقط کارکنان شاغل در آن، از این مشکلات متأثر خواهند شد؛ اصلاً درست نیست، در حال حاضر، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۲۷ میلیون تُن کالا را در سال جابه جا می کند که ارزش تقریبی آن، حدود ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است؛ بر این اساس می توان گفت حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزش اقتصاد کشور از سوی گروه کشتیرانی حمل و نقل، صادر و وارد می شود.

وی تصریح کرد: دریانوردان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هنگامی که در حال جابه جایی کالا با یک فروند کشتی هستند، مسئولیت سرمایه ای بیش از سرمایه بسیاری از دیگر بخش های اقتصاد را بر عهده دارند؛ بنابراین باید بپذیریم گروه کشتیرانی، امانتدار اقتصاد کشور است و بخشی که امانتدار اقتصاد یک کشور بزرگ می شود، مسئولیت و مأموریت بزرگی را عهده دار است و بار این مسئولیت بر روی دوش دریانوردان به عنوان ارزش آفرینان این سازمان است.

مدرس خیابانی با اشاره به مسئولیت خطیر دریانوردان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، لازمۀ موفقیت در یک مسئولیت خطیر را تلاش مضاعف دانست و افزود: قطعاً دانشجویان فارغ التحصیل رشته دریانوردی که وارد گروه کشتیرانی می شوند، باید در ابتدای امر، مهارت های فنی لازم را دارا باشند و در رده های بالاتر مهارت های انسانی و ادراکی نیز به آن ها افزوده شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اکنون ما «با جنگ ترکیبی مواجه هستیم» تصریح کرد: فرماندهان کشتی، فرماندهان در جنگ اقتصادی هستند؛ بنابراین لازم است که مهارت های ادراکی خود را بیش از پیش تقویت کنند.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این نکته که فرمانده کشتی در کنار دیگر مهارت ها باید دارای مهارت «مدیریت جامع» نیز باشد، گفت: با توجه به اینکه امروز در جنگ اقتصادی به سر می بریم، فرماندهان کشتی و مدیران گروه کشتیرانی باید مدیریت جامع را در خود تقویت کنند، چنانچه بر این مهارت مسلط نشویم و آموزش های لازم را فرا نگیریم قطعاً موفقیت های ما کوتاه مدت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دریانوردان ارشد گروه کشتیرانی به عنوان افسران آن را مدیریت می کنند خاطر نشان کرد: هر کشتی که دریانوردان ارشد گروه کشتیرانی به عنوان افسران ارشد آن را مدیریت می کنند تعدادی از جوانان دریانورد را با خود همراه دارد؛ بنابراین فرماندهان و افسران ارشد در این شرایط، الگوی این جوانان هستند و فرهنگ آینده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای رویکردی که فرماندهان برای این جوانان ترسیم می کنند، شکل می گیرد و با رویکردی که ایجاد می شود گروه کشتیرانی می تواند همانند سالیان گذشته در آینده نیز با اقتدار حرکت خود را ادامه دهد.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهمیت توسعه ناوگان در گروه کشتیرانی، افزود: اگر امروز گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در میان بزرگترین خطوط کانتینری دنیا جا دارد، به دلیل توجه به راهبرد توسعه ناوگان است؛ به این معنا که اگر ناوگان خود را همگام با فنّاوری های روز دنیا توسعه ندهیم، متوقف خواهیم شد؛ بنابراین باید امروز تلاش کنیم تا در آینده در عرصه رقابت موفق باقی بمانیم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: با سرمایه گذاری، تلاش، تطبیق با فناوری روز دنیا و ترسیم دقیق اهداف، خط کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می تواند جایگاه فعلی خود را ارتقاء داده و به یکی از ده شرکت برتر کانتینری دنیا تبدیل شود، البته این امر به سادگی به دست نمی آید و نیازمند تلاش بی وقفه است.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر این مهم که وظیفه داریم به عنوان ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، همواره نماینده و معرفی شایسته برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان باشیم، تصریح کرد: یکی از مأموریت ها و وظایف ما در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران معرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همه دنیا است، بنابراین فرهنگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید متأثر از فرهنگ جمهوری اسلامی ایران باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    بازی با کلمات