| کد خبر: 256727 |

◄ صادرات از دریای خزر روان شد

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر از روان شدن صادرات از دریای خزر به روسیه خبر داده و گفته است همین موضوع منجر به عدم رسوب کالا شده است.

تین نیوز

به گزارش تین‌نیوز، پس از مناقشه روسیه با اوکراین که منجر به تحریم روسیه شد، صادرات ایران به روسیه به شدت افزایش یافت؛ اتفاقی در که در پی فرسودگی ناوگان دریایی، عدم کفایت زیرساخت‌ ها و کمبود کشتی منجر به انباشت کالا در بنادر شمالی شد.

در واقع می‌توان گفت که درحالی تقاضا برای صادرات در بنادرجنوبی افزایش یافت که متناسب با زیرساخت‌های فعلی نبود. از سوی دیگر نبود شرکت‌های لجستیکی قوی به ویژه در حوزه کانتینری مشکل جدی دیگری بود که منجر به افزایش رسوب کالا در این بنادر شد.

از سوی دیگر، یکی دیگر از مشکلات بنادر شمالی که موجب انباشت کالاهای صادراتی شده این است که تجهیزات بندری و شیوه تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی سنتی است. 

در همین رابطه چندی پیش نیز حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، از خرید 31 فروند کشتی برای تردد در دریای خزر خبر داد و گفت:  با پیوستن کشتی‌های جدید به ناوگان حمل و نقل دریایی، این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

او حتی گفته است: افرادی که تمایل به خرید کشتی داشته، می‌توانند از تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی استفاده کنند.

بنادر شمالی

تردد روان حمل و نقل دریایی در دریای خزر

در همین راستا بود که اخیرا کامبیز جهانبانی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر، اعلام کرده است که هم‌اکنون حمل‌ونقل دریایی در دریای خزر روان شده و در حوزه تجارت به ویژه صادرات به روسیه دیگر شاهد انباشت و رسوب کالا در بنادر شمال کشور نیستیم.

او افزود: طی سال گذشته ۱۵ هزار دستگاه انواع کانتینر از سوی کشتیرانی دریای خزر در این دریا حمل‌ونقل شده است.

جهانبانی با تاکید بر اینکه در بخش کانتینرهای یخچالی ظرفیت‌های مناسبی در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: اما به علت فقدان امکانات لازم در بنادر روسیه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که برای رفع آن‌ها در حال مذاکره با طرف روسی هستیم.

او با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ در قیاس با سال ۱۴۰۰ در حمل‌ونقل کریدوری ۳۶۰ درصد رشد را ثبت کردیم تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده ضمن تداوم سفرهای منظم هفتگی شناورها، تلاش شده است نرخ کرایه حمل نیز افزایش نیابد.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.