| کد خبر: 251010 |

نقدینگی کشور باید به سمت حمل‌ ونقل دریایی سوق یابد

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقدینگی کشور باید به سمت حمل ونقل دریایی سوق یابد، گفت: استفاده از ظرفیت خالی بنادر شمالی کشور برای بهبود وضعیت اقتصاد ایران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقدینگی کشور باید به سمت حمل ونقل دریایی سوق یابد، گفت: استفاده از ظرفیت خالی بنادر شمالی کشور برای بهبود وضعیت اقتصاد ایران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش تین نیوز ، پرویز محمدنژاد قاضی محله با تاکید بر ضرورت ترغیب فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به حضور در بنادر شمالی کشور، اظهار داشت: باید با ایجاد انگیزه برای فعالان اقتصادی بخشی خصوصی به منظور فعالیت در حوزه دریایی و بندری در بنادر شمالی کشور در راستای افزایش سهم بازار کشورهای منطقه اقدام کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه از ظرفیت بالای بنادر شمالی کشور آنگونه که باید و شاید استفاده نکرده ایم.

به گفته محمدنژاد؛ صرفا از حدود ۴۰ درصد ظرفیت بنادر شمالی استفاده می کنیم و بیش از ۶۰ درصد ظرفیت خالی داریم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید بستر حضور پرقدرت اقتصادی در بازارهای منطقه ای را از مسیر حمل ونقل دریایی فراهم کند، عنوان کرد: باید بروکراسی های اداری را کاهش دهیم و فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کنیم.

محمدنژاد با بیان اینکه باید استانداردسازی معینی برای واردات و صادرات کالا تعریف کنیم، گفت: در حوزه شناورهای مدرن فقیر هستیم و باید تامین، نوسازی و بهسازی شناورها را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: باور داریم که دولت به تنهایی قادر به حل مسائل و مشکلات حمل ونقل دریایی نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از منابع انسانی و ظرفیت های خدادادی بالایی در حوزه دریایی و بندری برخوردار هستیم که باید به بهترین شکل از آن ها بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: باید نقدینگی کشور را به سمت حمل ونقل دریایی سوق دهیم و ظرفیت خالی بنادر کشور را درگیر کنیم.

محمدنژاد با بیان اینکه دولت باید حلقه های مفقوده حمل ونقل دریایی را به یکدیگر متصل کند، اظهار داشت: همچنین دولت باید حلقه های مفقوده توسعه بنادر شمالی را به یکدیگر متصل کرده و شرایط را برای رونق و توسعه بنادر شمالی فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما از موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایران با توجه به موقعیت ویژه استراتژیک خود باید به عنوان هاب منطقه در حوزه حمل ونقل دریایی فعالیت کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.