| کد خبر: 243587 |

بندر بوشهر توسعه یابد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: توسعه بندر بوشهر و اتصال به راه آهن و شبکه بزرگراهی کشور یک ضرورت ملی است.

تین نیوز

عبدالکریم جمیری در جمع خبرنگاران مهمترین مزیت سرزمینی استان بوشهر را گستره مرز دریایی عنوان نمود و اظهار داشت: متأسفانه کم‌ترین بهره از این مزیت برای کشور و استان اتفاق افتاده است، برای جبران این عقب ماندگی باید با نگاه دقیق و برنامه ریزی مناسب اقدام درخور صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، وی با اشاره به اینکه توسعه بندر بوشهر و اتصال به راه آهن و شبکه بزرگراهی کشور یک ضرورت ملی است بیان کرد: اولویت اول توسعه بندر بوشهر عمق بخشی به کانال ورودی بندر است که منجر به ورود کشتی‌های پهن پیکر خواهد شد.

جمیری بیان کرد: متأسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت مناسب، آمارها حکایت از پرداخت حدود ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار دموراژ در سال به کشتی‌های در صف تخلیه و بارگیری در سایر بنادر کشور دارد، بخش عمده این هزینه مربوط به کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به کشور است و ضرورت دارد تا دولت با نگاه ملی و همه جانبه، توجه ویژه و تسریع در اجرای این پروژه‌ها را دریابد.

وی با اشاره به نشست روز گذشته خود با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که از ابتدای شروع فعالیت مجلس دنبال شد و همکاری مدیرعامل وقت سازمان بنادر، طرح توسعه بنادر شمالی استان بوشهر در زمره اولین موارد مصوب در مجموعه طرح جامع توسعه بنادر کوچک کشور قرار گرفت که مهم‌ترین مانع بر سر راه سرمایه‌گذاری سازمان بنادر در این نقاط بود

جمیری تاکید کرد: در حال حاضر هم مطالعات اجرایی این طرح‌ها شروع شده است و امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد آغاز فاز اجرایی این طرح‌ها باشیم.

وی افزود: با رایزنی‌هایی که از سال‌های گذشته صورت گرفت، مقرر شد که اجرای طرح‌های توسعه بنادر شمالی استان بوشهر با اولویت بندر ریگ و لایروبی موقت خور برای علاج مشکل مردم در کوتاه مدت در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم ادامه داد: با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده، قرار بود این هفته با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور لایروبی خور بندرریگ آغاز شود ولی با توجه به ضرورت استقرار تجهیزات و فراهم شدن مقدمات عملیات اجرایی، این برنامه به تأخیر افتاد، امیدواریم پروژه لایروبی خور بندر ریگ ظرف سه هفته آینده با حضور دکتر صفایی اجرایی شود.

جمیری گفت: نشست روز گذشته با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی استان برای هماهنگی بیشتر جهت تسریع در آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بنادر گناوه، دیلم و ریگ و اطلاع از آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه لایروبی خور بندر ریگ صرفاً برای حل مشکلات مردم در کوتاه مدت است خاطر نشان کرد: همه مسئولان در حال رایزنی و تلاش برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح توسعه این بندر هستند که اقدامی اساسی و رونق بخش فعالیت‌های اقتصادی در این نقطه خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.