| کد خبر: 232952 |

کشتی مسدودکننده کانال سوئز آزاد می‌شود

گزارشات حاکی از آن است که پس از ماه‌ها بازداشت بالاخره قرار است کشتی اور گیون که برای چندین روز کانال سوئز را بسته بود، آزاد شود.

تین نیوز

گزارشات حاکی از آن است که پس از ماه‌ها بازداشت بالاخره قرار است کشتی اور گیون که برای چندین روز کانال سوئز را بسته بود، آزاد شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اسپوتنیک، در ماه مارس کشتی اورگیون، متعلق به شرکت اور گرین، که یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینربر در جهان به شمار می‌رود، حین عبور از کانال سوئز منحرف شد و چندین روز این کانال را بست.

حالا خبر می‌رسد که مالک این کشتی توانسته با مقامات مصری و سازمان مدیریت کانال سوئز به توافق برسد و از پس فردا طی مراسمی توافق در این زمینه به صورت رسمی اعلام و این کشتی از بازداشت خارج خواهد شد.

بسته شدن کانال سوئز که در روز 23 مارس و توسط این کشتی اتفاق افتاد باعث شد تا اختلالی جدی در حوزه حمل و نقل تجاری بین آسیا و اروپا برای بیش از یک هفته اتفاق بیفتد. برخی کشتی‌ها که پشت کانال سوئز گیر کرده بودند حتی مجبور شدند برای رسیدن به مقصد از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و آفریقا را دور بزنند.

اور گیون بالاخره در روز 29 مارس از به گل نشستگی نجات پیدا کرد و به سوی یک دریاچه هدایت شد. مقامات مصری در آن زمان خواستار بیش از 900 میلیون دلار خسارت شده بودند که گویا حالا به 550 میلیون دلار راضی شده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.