| کد خبر: 221685 |

◄ توسعه‌ زیرساخت‌های بنادر کشور؛ نیازمند بازنگری

از آنجایی‌که در حال حاضر ظرفیت عملی بنادر کشور فاصله زیادی با ظرفیت اسمی آنها دارد لزوم بازنگری در مباحث توسعه‌ ای زیرساخت‌ های بنادر کشور، خود جای تامل فراوانی دارد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است: یکی از موارد مهم اثربخشی زیرساخت‌ها،  فاصله ظرفیت اسمی و عملی بهره‌برداری از آنهاست.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی در مورد این که کارآمدی و اثربخشی زیرساخت‌های بنادر از موضوع کمیت آن مهم‌تر است و اگر وضعیت بنادر از نظر شاخص‌های عملکردی جهانی مناسب نباشد، سرمایه‌های عظیمی که برای توسعه زیرساخت‌های آن صرف می‌شود بازدهی نخواهد داشت، افزود: از آنجایی‌که در حال حاضر ظرفیت عملی بنادر کشور فاصله زیادی با ظرفیت اسمی آنها دارد لزوم بازنگری در مباحث توسعه‌ای زیرساخت‌های بنادر کشور، خود جای تامل فراوانی دارد.

چشم‌انداز مبهم‌ِ «اثربخشی و کارآمدی» زیرساخت‌های بنادر

وی در مورد این‌ دیدگاه برخی کارشناسان که معتقدند وزارت راه و زیر مجموعه‌های آن در ارزیابی عملکرد سازمان مورد نظر خود باید به نقش و جایگاه بنادر توجه داشته باشند وگرنه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های سخت افزاری فقط به مطلوبیت بنادر برای دپوی کالاهای وارداتی یا نگهداری آنها خارج از کانال‌های توزیع کشور به اسم کالاهای صادراتی منجر می‌شود، اظهار کرد: یکی از پارامترهای مهم در کارآمدی وضعیت موجود بنادر،  بازاریابی و مشتری یابی در دنیای رقابت و جابه‌جایی کالاها و محصولات است که در اولویت مهم‌تر از توسعه زیرساخت‌ها قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس عنوان کرد: دیگر موارد اثربخشی زیرساخت‌های بنادر، ایجاد زیرساخت‌های استاندارد حمل و نقل ترکیبی و چند وجهی در بنادر است.

مرادی افزود: برخی از بنادر کشور، هنوز هم از زیر ساخت حمل و نقل ریلی بی‌بهره هستند که خود موجب طولانی شدن جابه‌جایی کالاها و یا رسوب آنها در بنادر و هم چنین عدم استقبال صاحبان کالا از این بنادر می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.