| کد خبر: 218698 |

لکه نفتی پاکسازی شد/ عملیات در نزدیکی سکوی نفتی عربستان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات پاکسازی در نزدیکی سکوی نفتی عربستان خبر داد و گفت: یک لکه نفتی در ۶۰ مایلی بندر بوشهر پاکسازی شد.

تین نیوز

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات پاکسازی در نزدیکی سکوی نفتی عربستان خبر داد و گفت: یک لکه نفتی در ۶۰ مایلی بندر بوشهر پاکسازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد قاسمی اظهار داشت: به دنبال اعلام گزارشی مرکز همکاری‌های متقابل در اضطرارهای دریایی مستقر در خلیج فارس مبنی بر رؤیت لکه نفتی در نزدیکی سکوهای نفتی العربیه عربستان بلافاصله کنترل آلودگی در دستور کار قرار گرفت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: ۱۰ نفر از پرسنل پس از استقرار تجهیزات مقابله با آلودگی بر روی شناورهای هدایت ۳ و خلیج فارس به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام یک فروند بارج جابیرو از بندر بوشهر برای دپوی مواد زائد نفتی خاطرنشان کرد: همچنین شناور ناجی ۱۸ نیز به منظور پایش از بندر محمد عامری به محل اعزام شد.

قاسمی وسعت آلودگی را حدود یک مایل مربع عنوان کرد و افزود: عملیات بوم‌اندازی با استفاده از یدک‌کش خلیج‌فارس حامل تجهیزات مقابله با آلودگی از جمله بوم فراساحلی به طول ۲۵۰ متر انجام شد.

وی از مهار لکه نفتی با پهن کردم ۴۰ سکشن از بوم خبر داد و گفت: با استفاده از اسکمیر مستقر بر روی شناور هدایت ۳ عملیات پاکسازی مواد نفتی انجام شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.