| کد خبر: 216210 |

ترانزیت کالا به افغانستان از بندر گوادر پاکستان آغاز شد

ترانزیت کالا به افغانستان از طریق بندر استراتژیک گوادر آغاز شده است؛ این بندر بخشی از پروژه کریدور اقتصادی چین - پاکستان است.

تین نیوز

ترانزیت کالا به افغانستان از طریق بندر استراتژیک گوادر آغاز شده است؛ این بندر بخشی از پروژه کریدور اقتصادی چین - پاکستان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راشاتودی، حمل و نقل کالا به افغانستان طی روزهای گذشته از بندر استراتژیک گوادر پاکستان که بخشی از کریدور اقتصادی چین پاکستان به شمار می‌رود آغاز شده است.

بنا به گفته محمدصادق، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان نخستین محموله ورودی این بندر به مرز افغانستان از امارات بود و طی روزهای آینده محموله‌های بیشتری به این بندر خواهد رسید.

وی تأکید کرد: ما قدم بزرگی دیگری در راستای تبدیل کردن گوادر به یک شهر ترانزیت برداشته‌ایم. نخستین کشتی حامل محموله به افغانستان در بندر گوادر پهلو گرفته و قرار است محموله آن پس از طی مراحل گمرکی راهی افغانستان شود.

افغانستان برای تأمین کالاهای مورد نیاز خود به مسیرهای جاده‌ای وابسته است. بندر گوادر با توجه به شرایط جغرافیایی خاص خود مسیر جاده‌ای نزدیک‌تری را به افغانستان به خصوص به مناطق جنوبی این کشور ارائه می‌دهد.

انتظار می‌رود بندر گوادر به اصلی‌ترین مسیر حمل و نقل کالای پاکستان تبدیل شده و چین را مستقیماً‌ به دریای عرب فراهم می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.