| کد خبر: 214730 |

رشد ۲۰ درصدی تخلیه انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیر کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان میزان تخلیه کالاهای اساسی را از بندر شهید رجایی بیش از یک میلیون تن اعلام کرد و عنوان داشت: تخلیه این کالاها در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ازرشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

تین نیوز

مدیر کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان میزان تخلیه کالاهای اساسی را از بندر شهید رجایی بیش از یک میلیون تن اعلام کرد و عنوان داشت: تخلیه این کالاها در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ازرشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

اله مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تشریح میزان کالای اساسی تخلیه شده در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه اظهار داشت : طی این مدت ۲۰ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی  دراین بندر پهلو گرفته‌اند که در مجموع حدود یک میلیون تن انواع کالاهای اساسی  از این کشتی‌ها تخلیه و پس از طی فرایندهای قانونی وارد بازار مصرف شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به رشد ۲۰درصدی کالاهای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: آنچه موجب تسهیل در فرآیند تخلیه کالاهای اساسی و رشد دراین حوزه شده است، ابتکار عمل مبنی برتشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیل فرآیند ورود و خروج کالای اساسی با عضویت کلیه سازما‌ن‌ها ودستگاه‌های ذ‌‌ی‌ربط با مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است .

عفیفی پور تشکیل این کارگروه را بشکل هفتگی و مداوم،  با هدف بررسی و احصاء مشکلات و چالش‌های مطروحه از سوی دستگاه‌ها و اتخاذ تصمیمات به‌منظور رفع موانع را گامی مهم و اقدامی هدفمند در جهت مرتفع کردن تنگناها و مشکلات احتمالی در یک اجماع همسو و هماهنگ برشمرد.

مدیر کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان عمده کالاهای اساسی  تخلیه شده در بندر شهید رجایی را روغن، گندم، شکر، کود شیمیایی  و خمیر کاغذ عنوان کرد و اذعان داشت: علاوه بر کشتی‌های حامل کالای اساسی پهلو گرفته و تخلیه شده، کشتی‌های دیگری نیز در مسیر هستند که به محض ورود به لنگرگاه بندرعباس و انجام اقدامات بهداشتی، کنترلی  و فرایندهای اداری بلافاصله وارد بندر شده و در اسکله‌های اختصاص یافته پهلودهی می‌شوند.

وی افزود: علاوه برکالاهای اساسی که بشکل فله تخلیه آنها انجام گرفته کالاهای اساسی دیگری نیز در قالب کشتی‌های کانتینری وارد بندر شده‌اند. در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵هزار و ۶۰۰ TEU انواع این کالاها نیز  به صورت کانتینری وارد این بندر شده که پس از تخلیه و انجام فرایندهای اداری  روانه بازار مصرف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.