| کد خبر: 213864 |

یک فعال دریانوردی در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد

◄ تاسیس موسسات آموزشی بی کیفیت، چالش این روزهای دریانوردان

یک فعال دریانوردی عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها به دلیل اینکه سود خوبی در این کار هست، اقدام به تاسیس موسسه آموزشی کرده اند که در این موضوع منجر به کاهش سطح دانش دریانوردانی شده که اخیرا وارد این حوزه شده اند.

تین نیوز

یک فعال دریانوردی عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها به دلیل اینکه سود خوبی در این کار هست،  اقدام به تاسیس موسسه آموزشی کرده اند که در این موضوع منجر به کاهش سطح دانش دریانوردانی شده که اخیرا وارد این حوزه شده اند.

سرمهندس محمدرضا اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه قشر دریانورد از ابتدا در بین مردم شناخته شده نبوده است، بیان کرد: یکی از اصلی ترین و مهم ترین مشکلات دریانوردان دور بودن طولانی مدت خانواده است؛ این وضعیت برای ملوانان بسیار سخت تر است و از روزی که می خواهند به روی کشتی بیایند از خانواده به مدت 6 ماه دور خواهند بود.

او با بیان اینکه دریانوردی شغل سختی است و هر شخصی با هر روحیه ای امکان ادامه کار در این حوزه را نخواهد داشت، تصریح کرد: بسیاری از افراد به دلیل سختی این شغل، پس از چند سال کار خود را ترک می کنند.

او در ادامه در خصوص وضعیت بیکاری دریانوردان ایرانی بیان می کند: زمانی که درجه دریانوردی بعد از سال ها کار کردن بالاتر می رود، اغلب این افراد در خشکی کار پیدا می کنند تا بتوانند در کنار خانواده خود باشند به همین دلیل شرکت مجبور می شود،  نیروی با درجه بالاتر خارجی جذب کند.

طبق گفته وی؛ شرکت هایی که نیرو می‌دهند، عنوان می‌کنند در صورتی به شما نیروهای درجه بالا خواهیم داد که تعدادی  نیرو درجه پایین جذب کنید؛ به همین علت هم اکنون تعداد زیادی نیرودرجه پایین خارجی در ایران مشغول به کار هستند که این موضوع منجر به بیکار شدن تعدادی از دریانوردان داخلی شده است.

سرمهندس اسماعیلی در خصوص کیفیت مراکز آموزشی اظهار داشت: بر اساس شنیده های خود بنده به غیر از موسسه کشتیرانی، برخی از شرکتها به دلیل اینکه سود خوبی در این کار هست، خودشان موسسه آموزشی تاسیس کرده اند.

این فعال دریانوردی تصریح کرد: کسانی که در این سال های اخیر به این شغل روی آورده اند به دلیل ضعف موسسات آموزشی، از کمترین دانش در این حوزه برخوردار نیستند. این در حالی است که این موسسات نباید اجازه فعالیت داشته باشند و به نظر بنده اگه این موسسات زیر نظر شرکت کشتیرانی اقدام به آموزش کنند قطعا سطح دانش در بین دریانوردان افزایش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.