| کد خبر: 211270 |

سانحه برای یک شناور نظامی در «کنارک»/ شمار جان‌باختگان به 19 نفر رسید

بعدازظهر روز گذشته(یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک «کنارک» دچار حادثه شد که تاکنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

تین نیوز

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شبکه خبر سیما، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، اعلام کرد: «بعدازظهر روز گذشته(یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) در حین  تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک «کنارک» دچار حادثه شد که تاکنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده‌اند. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.»

 کنارک ناوچه موشک‌انداز کلاس هندیجان با کد ۱۴۰۳ است که از سال ۱۹۸۸ در خدمت است.

این ناوچه در آخرین به‌روز رسانی خود در مهر ۱۳۹۷ مجددا به نیروی دریایی ارتش پیوست. ناوچه‌های کلاس هندیجان به دو لانچر دوتایی موشک نور تجهیز شده‌اند. از قابلیت و توانایی کلاس هندیجان می‌توان به مین‌ریزی و حمل آب با ظرفیت ۴۰ تن و پذیرش بار تا سقف ۴۰ تن بر روی عرشه اشاره کرد.

شناورهای کلاس «هندیجان» دارای ۴۷ متر طول و ۸.۵ متر عرض و آبخور ۲.۹ متری هستند. این شناورها ساخت هلند و کارخانه کشتی‌سازی damen هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی چابهار، در مجموع ۱۶ نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان امام علی (ع) انتقال یافتند که یک نفر فوتی، سه نفر سرپایی درمان، ۲ نفر در مراقبت های ویژه و یک نفر جراحی و ۱۲ نفر تاکنون بستری هستند.

ساعت 13:26: افزایش شمار جان باختگان 

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش شمار شهدای جان باخته در حادثه اصابت موشک نور واحد خودی به ناوجه کنارک را 19 نفر تاکنون و به شرح زیر اعلام کرد:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.