| کد خبر: 205553 |

باد شدید اسکله مسافری قشم را تعطیل کرد

سرعت بادهای شمال شرقی در ساحل و دریای شمال قشم، درگهان، بندرعباس، هرمز و لارک به بیش از ۲۴ نات رسیده است و از این رو تردد شناورهای مسافری از اسکله مسافری قشم تا اطلاع بعدی تعطیل است.

تین نیوز

سرعت بادهای شمال شرقی در ساحل و دریای شمال قشم، درگهان، بندرعباس، هرمز و لارک به بیش از ۲۴ نات رسیده است و از این رو تردد شناورهای مسافری از اسکله مسافری قشم تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، رییس بنادر و دریانوردی قشم گفت: هم اکنون ارتفاع موج به بیش از چهار پا و بیشینه وسعت دید به ۶ کیلومتر رسیده است.

علی اشتری افزود: وضیعت دریا توسط گروه ارزیاب به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت به وجود آمدن شرایط مساعد، تردد شناورها برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: تردد لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر بندر لافت و پُهل برقرار است و مسافران می‌توانند از این مسیر به سرزمین اصلی رفت و آمد کنند.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: همچنین به دلیل تلاطم دریا، باید از تردد و تحرک شناورهای تجاری با وزن کمتر از ۵۰۰ تُن به سمت بندهای قشم و بندرعباس تا عصر امروز خودداری شود.

وی افزود: همچنین هرگونه تردد، تجمع و تحرک صیادان در اطراف جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام تا اطلاع بعدی ممنوع است.

اشتری خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، وزش باد از امشب کاهش پیدا می‌کند و اسکله‌ها تا پایان هفته فعالیت عادی خود را ادامه خواهند داد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.