| کد خبر: 202389 |

◄ رد شکایت رئیس پیشین انجمن مهندسی دریایی ایران

فیض چکاب از رد شکایت اخیر سعید سیف از رئیس و دبیر انجمن خبر داد.

تین نیوز

فیض چکاب از رد شکایت اخیر سعید سیف از رئیس و دبیر انجمن خبر داد. 

فیض چکاب دبیر انجمن مهندسی دریایی ایران، در گفت و گو با تین نیوز از رد شکایت رئیس پیشین انجمن مهندسی دریایی ایران بر علیه رئیس و دبیر فعلی این انجمن خبر داد و تاکید کرد که این شکایت هم، همانند گذشته با ادله حقوقی محکم رد شده است.

دبیر انجمن مهندسی دریایی ایران توضیح داد: در روزهای پایانی آذرماه سال جاری، دادسرا قرار نهایی خود را مبنی بر منع تعقیب در خصوص شکایت سعید سیف به عنوان رئیس سابق با موضوع نقض حقوق دارنده علامت تجاری، جعل و استفاده از سند مجعول صادر کرد. 

وی با اشاره به ادله و اسناد محکم و مستند ارائه شده و نیز نامه دفتر رییس جمهوری گفت: در نامه دفتر محترم رئیس جمهور، حسین ابراهیم زاد فاضل به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران نام برده شده است. همچنین در قرار اصداری به تاییدات مکرر انتخابات توسط وزارت علوم استناد شده و بدین نص بیان شده است که متهمین (رئیس و دبیر انجمن) از اعضا هیات مدیره انجمن هستند و در واقع از علامتی که نسبت به آن محق هستند استفاده می‌کنند و بزه ای در این امر رخ نداده است. 

وی افزود: سعید سیف (رئیس هیات مدیره پیشین انجمن مهندسی دریایی ایران) پس از آن‌که با چهار مرتبه تایید انتخابات مورخ 26/05/1395 و نیز تایید هیات مدیره جدید از سوی وزارت علوم مواجه شد مبادرت به طرح شکایت علیه این وزارتخانه به خواسته ابطال و الغای نامه وزارت علوم به ثبت شرکت‌ها جهت ثبت اسامی هیات مدیره جدید کرد. در مرحله بدوی انجمن به عنوان وارد ثالث تبعی به پرونده ورود پیدا کرد و ادله انجمن مورد قبول شعبه بدوی قرار گرفت و این شعبه با این استدلال که تخلفی از مقررات از ناحیه وزارت علوم به وقوع نپیوسته است به صورت ضمنی بیان داشت که انتخابات 26/05/1395 قانونی و صحیح برگزار شده است و حکم به رد شکایت رئیس پیشین صادر کرد.

فیض اضافه کرد:  پیرو تجدیدنظر خواهی سیف، پرونده در حال حاضر در شعبه 26 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است، آرای مراجع قضایی و دستور دفتر ریاست جمهوری که نشان دهنده قانونی بودن انتخابات 26/05/1395 ضمیمه  پرونده شده است و منتظر رای دادگاه هستیم.

دبیرانجمن همچنین به طرح شکایت پیشین سیف در خصوص استفاده از لوگو و نام انجمن مهندسی دریایی ایران و اعلام شماره تلفن غیر مرتبط با انجمن بر علیه مسئولان فعلی انجمن گفت: دادسرای جرائم رایانه ای و فن آوری تهران در مورد این شکایت آقای سیف نیز در تاریخ 25/09/1397  قرار قطعی منع تعقیب صادر کرد.

فیض اضافه کرد: همایش و نمایشگاه صنایع دریایی ایران در راستای دستور ریاست جمهوری و اجازه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همانند سال گذشته توسط هیات مدیره قانونی انجمن مهندسی دریایی ایران به ریاست حسین ابراهیم زاد فاضل برگزار می شود و مراجعات مکرر محمد سعید سیف (رئیس پیشین انجمن) به ارگان‌های مختلف سبب گردید که تعیین تکلیف نهایی در خصوص همایش و نمایشگاه گفته شده توسط نامه دفتر ریاست جمهوری به وزرا صمت و علوم معین شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.