| کد خبر: 199856 |

گازوئیل برای شناورهای مسافری 300 تومان

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه نرخ سوخت (گازوئیل) برای شناورهای مسافری هر لیتر 300 تومان است، گفت: در ناوگان تجاری خصوصی سوخت با نرخ فوب خلیج فارس و هر لیتر امروز حدود 6500 تومان اختصاص می‌یابد.

تین نیوز

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه نرخ سوخت (گازوئیل) برای شناورهای مسافری هر لیتر 300 تومان است، گفت: در ناوگان تجاری خصوصی سوخت با نرخ فوب خلیج فارس و هر لیتر امروز حدود 6500 تومان اختصاص می‌یابد.

‌یحیی ضیایی مهرجردی درباره سوخت شناورها اظهار داشت:‌ سوخت شناورها گازوئیل است و در حال حاضر دو نوع سوخت یارانه‌ای و آزاد (بانکرینگ) برای شناورها داریم.

وی ادامه داد: در کشور ما قیمت سوخت یارانه‌ای شناورها‌ هر لیتر 300 تومان و قیمت سوخت بانکرینگ بسته به نرخ فوب خلیج فارس، هر روز متغیر است، به عنوان مثال‌ امروز هر لیتر 6 هزار و 500 تومان است.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه ناوگان تجاری ملکی سوخت با نرخ آزاد دریافت می‌کند، ادامه داد: ما در نامه‌ای که به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دفتر معاون اول رئیس‌جمهور فرستادیم، اعلام کرده‌ایم که به علت بروز تحریم‌های اخیر و عدم تردد زیاد شناورهای بخش خصوصی ایران، این هزینه سنگین سوخت برای شناورها مقرون به صرفه نیست.

ضیایی با بیان اینکه کشتی‌ها از صاحبان کالا ریال دریافت می‌کنند نه دلار، اضافه کرد: از دولت تقاضا کردیم که بخشی از سوخت ناوگان شناورهای تجاری را به صورت یارانه اختصاص دهند و بخشی هم به صورت سوخت آزاد اختصاص یابد تا بدین ترتیب بتوانند در این شرایط تحریم خوب عمل کنند.

وی افزود: تاکنون از هیچ‌یک از مراجعی که ذکر شد پاسخ مثبتی دریافت نکرده‌ایم، البته با فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی مجلس هم جلسه داشتیم و موضوع را مطرح کردیم، اما هنوز به نتیجه نرسیده است و تاکنون راهکاری نیافته‌ایم تا یکی از معضلات شناورداران بخش خصوصی در خلیج فارس و دریای عمان رفع شود.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران تأکید کرد: فعلا ناوگان تجاری بخش خصوصی، سوخت آزاد دریافت می‌کند.

ضیایی با اشاره به اینکه در حوزه شناورهای تجاری پیگیری‌های زیادی داشتیم، افزود: این شناورها تجاری، کالاهای صادراتی را به کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس نظیر قطر، امارات، کویت و عمان جابه‌جا می‌کنند.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران تأکید کرد: قطعاً اگر سوخت برای شناورهای تجاری با نرخ مناسب‌تری دراختیار ناوگان قرار گیرد، این در قیمت تمام‌شده کالا مؤثر است.

سوخت شناورهای مسافری هر لیتر 300 تومان

وی اظهار داشت: در‌ شناورهای مسافری که تعداد آنها محدودتر است، ‌تعاونی‌های مسافری در بندرعباس، بندر لنگه و بندر چارک داریم که شناورها از سرزمین اصلی به جزایری نظیر کیش، قشم، ابوموسی، هرمز و لارک تردد می‌کنند.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی افزود:‌ این شناورها سوخت به قیمت هر لیتری 300 تومان دریافت می‌کنند، بنابراین بخش مسافری یارانه دریافت می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.