| کد خبر: 194296 |

◄ اخبار متناقض درباره آزادی نفتکش ایرانی «گریس1»

بعد از ظهر دیروز خبری مبنی بر آزاد شدن کشتی ایرانی «گریس1» در برخی از رسانه ها منتشر شد و در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخید.

تین نیوز

از بعد از ظهر دیروز خبرهای ضد و نقیضی در رسانه های ایرانی و خارجی مبنی بر آزاد شدن کشتی ایرانی «گریس1» منتشر شده و ابعاد موضوع آزادسازی این نفتکش متعلق به ایران را که با پرچم پاناما در تنگه جبل‌الطارق توقیف شده پیچیده‌تر ساخته است.

به گزارش تین نیوز، برخی از خبرگزاری ها خبر از تغییر مقصد نفتکش توقیف‌شده ایرانی به سمت مراکش داده‌اند. در این خصوص موسسه رهگیری خطوط کشتیرانی تنکر تراکرز در خبری فوری اعلام کرده است که نفتکش گریس ۱ که حدود ۵ هفته است توسط نیروی دریایی انگلیس در آب‌های جبل الطارق توقیف شده است، سیگنال تغییر مقصد به سمت مراکش ارسال کرده است.

اما خبرگزاری دیگری با استناد به وبسایت رصد آنلاین کشتی ها متوجه این مسئله شد که نفت کش گریس 1 با سرعت 0.2 گره دریایی (تقریباً 300 متر در ساعت) در حال حرکت جزئی است و لحظاتی بعد حرکت این کشتی مجددا متوقف شده است. به گفته این خبرگزاری، اطلاعات حرکتی روزها گذشته کشتی نشان می‌دهد که تغییر مکان جزئی نفت کش مسئله‌ای عادی بوده و در واقع نفت‌کش با هدایت نیروهای انگلیسی و بنا به دلایلی نامعلوم در مساحتی محدود در سواحل جبل‌الطارق جابه‌جا می شود بنابراین می توان نتیجه گرفت که کشتی گریس 1 به هیچ وجه آزاد نشده است.

نفتکش گریس-1 از سیزدهم تیرماه در آب‌های تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلیس در دزدی دریایی آشکار و غیرقانونی توقیف شده بود. انگلستان، نفت‌کش «گریس 1» که حامل 2 میلیون بشکه نفت بوده را به بهانه دور زدن تحریم ها علیه سوریه متوقف کرد.

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.