| کد خبر: 191645 |

لزوم استفاده از ظرفیت دریا و سواحل برای توسعه بندرخمیر

استاندار هرمزگان گفت: تکمیل پروژه مجتمع بندری خمیر، رونق قابل توجهی را در شهرستان بندرخمیر به ویژه در حوزه تجارت، صادرات و واردات کالا ایجاد می کند.

تین نیوز

استاندار هرمزگان گفت: تکمیل پروژه مجتمع بندری خمیر، رونق قابل توجهی را در شهرستان بندرخمیر به ویژه در حوزه تجارت، صادرات و واردات کالا ایجاد می کند.

فریدون همتی در نشست شورای اداری شهرستان بندرخمیر ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در شهرستان بندرخمیر در حال اجراست، اظهار داشت: امروز هم طرح‌های مهمی در شهرستان بندرخمیر به بهره برداری رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، وی ادامه داد: یک مرکز اورژانس و دیالیز با استانداردهای مطلوب در بندرخمیر در حال اجراست که موجب ارتقای بیمارستان این شهرستان به یک بیمارستان بالای ۶۰ تختخوابی کاملاً استاندارد خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: مجتمع فرهنگی و هنری بندرخمیر نیز تا هفته دولت سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

همتی با اشاره به روند مطلوب اجرای پروژه مجتمع بندری خمیر، تصریح کرد: این طرح مهم و راهبردی کلید توسعه و اشتغال پایدار در شهرستان بندرخمیر محسوب می‌شود و با پیگیری های مناسبی که جهت رفع مشکلات آن صورت گرفت در حال حاضر با سرعت مطلوبی توسط پیمانکار در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم پسکرانه قابل توجهی برای مجتمع بندری خمیر ایجاد شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: این طرح رونق قابل توجهی را در شهرستان بندرخمیر به ویژه در حوزه تجارت، صادرات و واردات کالا ایجاد می کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دریا و سواحل برای توسعه و رونق هر چه بیشتر بندرخمیر استفاده شود، اظهار داشت: جنگل های حرا، معادن، دریا، سواحل و صید و صیادی ظرفیت‌های مهم برای توسعه شهرستان بندرخمیر هستند که باید بیشتر فعال شوند.

همتی گفت: برای تامین پایدار آب شرب شهرستان بندر خمیر، بخشی از آب تولید شده توسط آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس، به شهرستان بندرخمیر از جمله برای کهورستان و رویدر اختصاص می یابد.

همتی شهرستان بندرخمیر را سرشار از استعدادهای فراوان در زمینه‌های کشاورزی، پرورش میگو و ماهی و گردشگری دانست و افزود: باید زیرساخت‌ها و امکانات گسترده‌ای جهت پذیرش گردشگران در بندرخمیر با توجه به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان از جمله جنگل‌های حرا ایجاد شود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: باند دوم جاده بندرخمیر به بندرعباس نیز به زودی تکمیل می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.