| کد خبر: 180118 |

◄ انتقال آب دریای عمان بهمن‌ماه آغاز می‌شود

مجری طرح مطالعات نمک‌زدایی و انتقال آب از آغاز عملیات انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور در بهمن امسال خبر داد.

تین نیوز

مجری طرح مطالعات نمک‌زدایی و انتقال آب از  آغاز عملیات  انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور در بهمن امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی عبدالهی گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی با هدف تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت اکنون به یک ضرورت جدی و اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است.

او  ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده طول خط انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور که مبداش دریای عمان و مقصد نهایی آن خراسان رضوی است هزار و 600 کیلومتر پیش‌بینی شد و آب انتقالی آن فقط به مصرف آشامیدن و صنعت خواهد رسید.

مجری این طرح هزینه اجرای  این طرح را  3.9 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سالانه دو میلیارد مترمکعب آب از دریای عمان برای نمک‌زدایی و تصفیه برداشت می‌شود.

عبدالهی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده برای تصفیه و نمک‌زدایی آب مورد نیاز باید سه برابر حجم آن آب از دریا برداشت شود لذا دوسوم آب برداشتی دوباره به دریا برمی‌گردد.

او افزود: پروژه تصفیه و نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از این لحاظ نخستین طرح در منطقه دریای عمان و خلیج‌فارس محسوب نمی‌شود اما به لحاظ طول خط انتقال نخستین طرح در منطقه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.