| کد خبر: 173028 |

◄ ایران در بین 20 کشور نخست عضو «آیمو»

ایران با برخورداری از 5700 کیلومتر ساحل، اکنون سالیانه به‌طور متوسط بیش از 300 میلیون تن کالا از 11 بندر تجاری بزرگ و 60 بندر کوچک ایران تخلیه و بارگیری می‌شود.

تین نیوز

 ایران با برخورداری از 5700 کیلومتر ساحل، اکنون سالیانه به‌طور متوسط بیش از 300 میلیون تن کالا از 11 بندر تجاری بزرگ و 60 بندر کوچک ایران تخلیه و بارگیری می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، فعالیت مستمر فنی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان سبب شده ایران در بین 20 کشور نخست در آیمو قرار گیرد.

در 29 کنوانسیون بین‌المللی سازمان بین‌المللی دریانوردی (ایمو) ازجمله کنوانسیون جلوگیری از آلودگی‌های دریایی ناشی از دفع مواد زائد، مداخله در آب‌های آزاد در صورت بروز سانحه آلودگی‌های نفتی، خطوط بین‌المللی کشتی‌ها، کنوانسیون تجارت دریایی و تسهیل ترافیک دریایی نقش مهمی را ایفا می‌کنیم.

همچنین در کنوانسیون‌های بین‌المللی تجسس و نجات دریایی، ایمنی جان اشخاص در دریا، مقابله و همکاری در برابر آلودگی‌های نفتی در دریاها، کنترل و مدیریت آب توازن کشتی‌ها و کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از تصادم در دریاها تاکنون فعالیت‌های مستمری را در این سازمان بین‌المللی داریم.

ایران یکی از اعضای فعال سازمان بین‌المللی دریانوردی است و اکنون نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان در بسیاری از نشست‌های کمیته‌های تخصصی این کنوانسیون‌ها حضوری فعال دارد.

سال گذشته دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از مشارکت دولت ایران در فعالیت‌های آیمو درباره سیاست‌ها و برنامه‌های آن و نیز ایفای تعهدات و حمایت‌های مستمر از این سازمان بین‌المللی در رسیدن به اهداف خود قدردانی  کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.