| کد خبر: 170849 |

◄ الگوی مراکز لجستیکی کشور تصویب شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب الگوی مراکز لجستیکی کشور در شورای‌عالی ترابری خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب الگوی مراکز لجستیکی کشور در شورای‌ عالی ترابری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما، محمد راستاد از بنادر به‌عنوان مهم‌ترین مراکز لجستیکی  کشور یاد کرد و گفت: مطابق این مصوبه، سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان مسئول و متولی مراکز لجستیکی بندری انتخاب شد.

او تاکید کرد: هیچ نقیصه‌ای به لحاظ زیرساختی و روبنایی ازجمله تجهیزات در بنادر ایران در مقایسه با بنادر منطقه وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از انجام ۹۳ درصد تجارت کشور از مبادی بندری اشاره کرد و گفت: جایگاه بنادر در عملیاتی‌سازی مدیریت زنجیره تامین  ویژه است و معضلات لجستیکی بنادر حتی از طریق اصلاح قوانین و مقررات باید حل شود.

راستاد گفت: توسعه حمل‌ونقل چندوجهی در بنادر تجاری کشور را زمینه ارتقای شاخص‌های لجستیکی است.

او ادامه داد: در شرایط تحریم و با محدود شدن مبادلات بانکی که منجر به افزایش هزینه ها می شود، باید به هر طریق دیگری هزینه ها را کاهش دهیم و افزایش هزینه‌ها در حوزه اقتصاد کلان را با راهبرد زنجیره حمل و نقل جبران کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: باید به دنبال ایجاد ساختار مناسب در بنادر برای رفع مشکلات و کاستی‌های اجرای عملیات لجستیک و زنجیره تامین باشیم.

راستاد در ادامه  گفت: در وضعیت کنونی، مقوله لجستیک و زنجیره تامین به قدری برای اقتصاد خرد و کلان کشور حیاتی است که به نظر می‌رسد هیچ خط قرمز و محدودیتی برای آن نباید قائل شد.

او به لزوم وجود شبکه‌ای به هم پیوسته و یکپارچه در زنجیره تامین تاکید کرد و گفت: با هر ابزار و ظرفیتی که در کشور موجود است ، وضعیت مدیریت زنجیره لجستیک را بهبود ببخشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.