| کد خبر: 169308 |

◄ کشتی‌های زمین‌شناسی، در جستجوی میدان‌های نفتیِ جدید در اقیانوس‌ها

از آنجایی‌که، شرکت‌های انرژی پس از رکود چهار‌ساله به‌دنبال سرمایه‌گذاری در سیستم‌های زمین‌شناسی و لرزه نگاری هستند، هر‌روزه کشتی‌های بیشتری برای جستجوی میدان‌های نفت و گاز به اقیانوس‌ها می‌روند.

تین نیوز

از آنجایی‌که، شرکت‌های انرژی پس از رکود چهار‌ساله به‌دنبال سرمایه‌گذاری در سیستم‌های زمین‌شناسی و لرزه‌نگاری هستند، هر‌روزه کشتی‌های بیشتری برای جست‌وجوی میدان‌های نفت و گاز به اقیانوس‌ها می‌روند.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز به نقل از رویترز، محوطه لرزه‌نگاری در سه‌ماهه اول سال 2018، دوبرابر شده‌ است. این افزایش، شرکت‌های نظارتی را که برای بقای خود تلاش می‌کنند، امیدوار و خوش‌بین کرده‌است.

با‌این‌حال، مسیر بهبود همیشه هموار نیست و سازندگان تا زمانی که قیمت نفت برای حداقل یکسال ثابت باقی‌نماند، مایل به همکاری در زمینه حفاری منابع جدید نیستند.

د‌ر‌حال‌حاضر، با افزایش قیمت نفت خام در شش ماه گذشته، که بیش از 60 دلار در هر بشکه بوده‌ است، شرکت‌ها به بالا‌رفتن تقاضا کمک کرده‌اند. کل مساحت موجود برای شرکت‌ها جهت لرزه‌نگاری، تا‌کنون دو برابر و به 40هزار کیلومتر‌مربع رسیده‌ است.

علاوه‌ بر‌ این، تقاضای اطلاعات ژئوفیزیک در زمینه ساخت میدان‌های نفت و گاز، باعث افزایش خروجی کاوشگران شده‌ است.

با توجه به افزایش کاوش‌ها و سرمایه‌گذاری در این زمینه، از سرویس نفتی ژئو (PGS)، بزرگ‌ترین اپراتور لرزه‌نگاری جهان، انتظار می‌رود که در سال جاری حدود 20 تا 25 شغل لرزه‌نگاری 4 بعدی ایجاد‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.