| کد خبر: 168576 |

◄ تعیین‌تکلیف کالاهای متروکه در بنادر

در دویست‌وسومین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور برخی موارد مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین مشکلات اخیر کامیون داران موردبحث و بررسی قرار گرفت.

تین نیوز

در دویست‌وسومین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور برخی موارد مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین مشکلات اخیر کامیون داران موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تصمیمات لازم برای وضعیت اشغال انبارهای تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی با کالاهای متروکه و رسوبی، انجام پیگیری‌های لازم برای ایجاد خطوط کشتیرانی مسافری بین‌المللی، اقدامات انجام‌شده در خصوص برگزاری اجلاس شورای هماهنگی کریدور شمال-جنوب و اعتصاب کامیون داران اتخاذ شد.

این جلسه با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد و پس از بحث و بررسی پیرامون دستور کار نتایجی حاصل شد.

وضعیت اشغال انبارها و کالاهای متروکه

در این جلسه گزارش سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص وضعیت اشغال انبارهای تحت مالکیت آن سازمان با کالاهای متروکه و رسوبی ارائه شد و موردبررسی قرار گرفت.

در پی بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد پیگیری‌های لازم به‌منظور اجرایی شدن راهکارهای پیشنهادی برای کاهش انباشت کالا  انجام شود .

همچنین  مقرر شد  برخی از کالاهای متروکه که مهلت انقضای آن‌ها فرارسیده، از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعیین تکلیف شوند.

کارگروه گردشگری دریایی

گزارش سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون توسعه گردشگری و فعال‌سازی کارگروه مربوطه  مورد دیگری بود که در این جلسه موردبررسی قرار گرفت.

در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری امروز مقرر شد  پیگیری‌های لازم برای ایجاد خطوط کشتیرانی مسافری بین‌المللی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عمل آید.

کریدور شمال-جنوب 

اقدامات انجام‌شده در خصوص برگزاری اجلاس شورای هماهنگی کریدور شمال-جنوب دیگر گزارشی بود که امروز در این جلسه ارائه داده شد. که نتایج این بررسی عبارت‌اند از:

1- تدابیر لازم در خصوص معرفی سایت مربوطه به کشورهای عضو کریدور و ایجاد آمادگی در کشورها مبنی بر پذیرش استقرار دبیرخانه در کشور صورت گیرد.

2- با توجه به اهمیت اقتصادی، سیاسی کری دور مذکور برای کشور، همه سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه وزارت صمت همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم را به عمل‌آورند.

3- از مشارکت و ظرفیت بخش خصوصی در جلسات کارگروه‌ها استفاده گردد.

اعتصاب کامیون‌داران

گزارشی نیز در خصوص اعتصاب‌ کامیون‌داران، عوامل منجر به بروز آن، اقدامات انجام‌شده در جهت رفع مشکلات و راهکارهای لازم برای جلوگیری از رویداد موارد مشابه ارائه شد و در این جلسه موردبررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.