| کد خبر: 164221 |

◄ طرح مجلس برای استفاده حداکثری از حمل‌ونقل دریایی

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: هم‌زمان که باید فضا برای رقابت و سرمایه‌گذاری خارجی مهیا شود باید شرایط عادلانه‌ای نیز برای ناوگان ملی فراهم باشد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: هم‌زمان که باید فضا برای رقابت و سرمایه‌گذاری خارجی مهیا شود باید شرایط عادلانه‌ای نیز برای ناوگان ملی فراهم باشد.

به گزارش تین‌نیوز، حمیدرضا فولادگر به اثر مستقیم حمل‌ونقل بر هزینه تولید اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل هزینه‌ تولید را افزایش داده و به‌این‌ترتیب می‌توان وارد بازار رقابتی تولید کالا شد. 

او در ادامه گفت: رشد و توسعه حوزه حمل‌ونقل می‌تواند به افزایش تولید داخلی و کالای ایرانی کمک کند و گسترش فضای اشتغال شود.

فولادگرد درباره حمل‌ونقل دریایی و کشتیرانی گفت: نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را به‌عنوان طرحی مبنی پراستفاده حداکثری از ظرفیت داخلی حمل‌ونقل دریایی به مجلس ارائه داد .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به دوران تحریم اشاره کرد و گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم قرارداشت و در بنادر دنیا هم سهم بسزایی از بازار جهان را در اختیار دارد  لذا باید در بازار داخلی نیز حضور فعال‌تری داشته باشد. 

فولادگر گفت:  حذف عوارض ده‌درصدی حق پرچم باید با دقت بیشتری موردبررسی قرار گیرد  قرار دادن ناوگان ملی در شرایطی که  از  رقابت عقب بماند اشتباه است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی همچنین با اشاره به قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، اظهار داشت: ناوگان ملی در صادرات و واردات و به‌طورکلی اقتصاد کشور نقش اساسی دارد و دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از این ناوگان باید در کمیسیون اقتصادی و کارگروه آن موردبررسی قرار گیرد چراکه درست است.

به گزارش مانا، او در ادامه گفت:  قانون شامل کل خدمات و تولیدات می‌شود، اما در برخی از خدمات که اجرای این‌گونه قوانین، مزیت رقابتی آن‌ها را از بین می‌برد، قوانین باید اصلاح شوند و درواقع زمانی که قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مزیت رقابتی خدماتی را از بین می‌برد و رقیب را حاکم بر بازار می‌کند، باید معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شود بنابراین این امر در راستای حمایت از تولید ملی باید در کمیسیون اقتصادی بررسی و اصلاح شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.