| کد خبر: 159995 |

مدیرعامل اسبق کشتیرانی والفجر عنوان کرد

◄ شیوه محاسبه «حق پرچم» اشتباه است

کرایه فاکتورهای فروانی دارد و یک هزینه شناور است؛ اما عوارضی که تحت عنوان «حق‌پرچم» گرفته می‌شود به دلیل اینکه بر اساس یک نرخ ثابت محاسبه می‌شود بسیار بیشتر از 10 درصد است.

تین نیوز

مدیرعامل اسبق کشتیرانی والفجر گفت: عوارض 10 درصد فقط مربوط به کشتیرانی جمهوری اسلامی نیست، باید از همه جوانب بررسی شود

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، منصور اسلامی با اشاره به موضوع عوارض 10 درصد موسوم به «حق پرچم» تاکید کرد: اینکه این پول کجا می‌رود و بر چه اساسی اخذ می‌شود موضوع مهم‌تری است.

او تاکید کرد:  یک طرف این ماجرا انحصار در بازار است و جالب نیست، با این حال طرف دیگر موضوع این است که آنچه گرفته می‌شود بر اساس یک نرخ ثابت محاسبه می‌شود در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است.

اسلامی افزود: کرایه فاکتورهای فروانی دارد و یک هزینه شناور است؛ اما عوارضی که تحت عنوان «حق‌پرچم» گرفته می‌شود به دلیل اینکه بر اساس یک نرخ ثابت محاسبه می‌شود بسیار بیشتر از 10 درصد است.

مدیرعامل اسبق کشتیرانی والفجر تصریح کرد: ناوگان ملی قطعا باید حمایت شود اما این شیوه مناسب نیست و حتی به وجهه کشتیرانی جمهوری اسلامی آسیب می‌زند.

او افزود: می‌توان حمایت‌هایی نظیر اسکله اختصاصی را برای ناوگان ملی تعریف کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.