| کد خبر: 163735 |

◄ افزایش دوبرابری گردشگران در سواحل مکران نسبت به سال گذشته

گردشگران برای استفاده از خدمات گردشگری دریایی تنها به محل‌های مُجازی مراجعه کنند که دارای کارت شناسایی فعالیت در طرح گردشگری، جلیقه نجات و حلقه نجات باشند.

تین نیوز

سواحل مکران در نوروز 97 تاکنون شاهد حضور بیش از دو برابری گردشگران نسبت به دوره مشابه سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در نوروز 96 بیش از 35 هزار نفر از خدمات گردشگری تفریحی سواحل مکران، در قالب قایق سواری، گردش با شناورهای تفریحی و دیگر تفریحات دریایی بهره بردند این در حالی است که سواحل مکران در نوروز 97 تاکنون شاهد حضور بیش از دو برابری گردشگران نسبت به دوره مشابه سال گذشته بوده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل نیز در راستای همیاری با بخش گردشگری دریایی و توسعه این صنعت مهم در بین مردم محلی بلوچستان، اقدام به ارائه بسته های حمایتی مستقیم و غیر مستقیم کرده است.

سیدحسن ابراهیمی افزود: کمیته ساماندهی گردشگری دریایی ماه ها قبل از نوروز کار خود را آغاز کرد و با مشارکت دیگر ارگان های سطح استان از جمله فرمانداری ها، شهرداری های چابهار و کنارک، فرماندهی دریابانی، اداره کل شیلات و کلیه مقامات محلی دهیاری ها و شوراهای روستایی طی برنامه ریزی دقیق و عملیاتی برای ارتقای سطح ایمنی در کنار توسعه گردشگری دریایی بیش از 200 فروند قایق را در قالب قایق های تفریحی با همراهی مردم محلی و مسئولین دهیاری ها سازماندهی و ساماندهی کرد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیتان و بلوچستان تاکید کرد: در نوروز امسال 700 عدد جلیقه نجات و 100 عدد حلقه نجات تهیه و در میان قایقرانان محلی به صورت رایگان توزیع شده است. این اقدامات در کنار سازماندهی و آموزش مسائل ایمنی در محل روستاها و بنادر تابعه و نظارت مستقیم پرسنل ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تکمیل شد.

او ادامه داد: بیش از 1200 نفر ساعت نظارت مستقیم در قالب نظارت ثابت در اسکله هفت تیر در شهر چابهار و پلاژ طیس در منطقه آزاد، گشت نظارتی روزانه شرق استان شامل بنادر رمین، بریس، پسابندر و گواتر و گشت نظارتی روزانه در غرب استان شامل بنادر کنارک، پزم و تنگ جهت حصول اطمینان از ارائه خدمات کافی و باکفایت به گردشگران با رویکرد همکاری و همیاری با مردم محلی انجام می شود.

ابراهیمی گفت: در کنار اقدامات مستقیم، تهیه و توزیع 10هزار نسخه بروشور حاوی اطلاعات ایمنی، پیام های حفاظت از محیط زیست زیبای سواحل مکران و نقشه گردشگری شهر و منطقه سواحل مکران و نصب بیش از 20 بنر با اطلاعات مشابه در سطح شهرها و سواحل استان با هدف فرهنگ سازی میان گردشگران نیز توسط این اداره کل انجام پذیرفته است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات نجات جان افراد در دریا ادامه داد:  در سال 96 بیش از 126 نفر از دریانوردان و صیادان محلی در دریا توسط مرکز جستجو و نجات دریایی نجات یافتند. در ایام نوروز نیز در راستای نجات جان افراد،  پرسنل جستجو و نجات دریایی با تمام تجهیزات از جمله شناور ناجی 5 و سایر شناورهای خدماتی خود به صورت 24 ساعته از طریق شماره مستقیم 1550 آماده دریافت گزارشات و ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی هستند.

او تاکید کرد: فقط تقاضا داریم که گردشگران برای استفاده از خدمات گردشگری دریایی تنها به محل های مُجازی مراجعه کنند که دارای کارت شناسایی فعالیت در طرح گردشگری، جلیقه نجات و حلقه نجات باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.