| کد خبر: 163048 |

روزانه 100 تن ماهی به روش لانگ لاین در چابهار و کنارک صید می شود

قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: روزانه 100 تن ماهی به روش لانگ لاین (صید با قلاب) در آب های ساحلی چابهار و کنارک صید می شود.

تین نیوز

مهرداد میرزایی روز پنجشنبه اظهار داشت: صید با قلاب از سیاستها و روشهای مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی بصورت انتخابی انجام شده و پس از انجام خون گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال می یابد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: این عامل زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشورها شده و این نوع ماهی با قیمت بالایی خریداری و عرضه می شود.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده در چند سال اخیر توسط سازمان شیلات ایران و برگزاری کارگاه های آموزشی صید با قلاب و با بهره گیری از تجارب معتمدین و مروجین جامعه صیادی و بازدید منظم کارشناسان اداره کل شیلات گام های مهمی برای ترویج این روش صید برداشته شده است.
وی ادامه داد: استفاده از تجارب مروجان صیادی کشورهای صاحب تکنولوژی صید لانگ لاین(صید با قلاب) بویژه ژاپن، اندونزی و کره جنوبی از برنامه های این اداره کل است و تاکنون گام های مهم و اساسی در زمینه ترویج این روش در استان سیستان وبلوچستان برداشته شده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: وضعیت صید شناورهای صیادی استان که با این روش صید می کنند در نیمه دوم سالجاری افزایش قابل توجهی داشته و اکنون روزانه حدود 100 تن ماهی در بنادر صیادی این استان تخلیه و روانه بازار می شود.
میرزایی تصریح کرد: از تمامی کارخانجات فراوری، سرمایه گذاران بخش خصوصی و سایر افراد و شرکت هایی که تمایل به خرید و عمل آوری این گونه از ماهیان دارند، درخواست می شود که جهت سرمایه گذاری در این بخش به معاونت صید و بنادرماهیگیری اداره کل شیلات این استان مراجعه کنند.
وی گفت: تعداد 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.