| کد خبر: 162839 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ اعلام گزارش حادثه «سانچی» پنج هفته دیگر / 18 صیاد ایرانی ربوده شده‌اند

تاکنون دو جلسه درباره تحلیل اطلاعات بین کشورهای ذی‌نفع یعنی ایران، هنگ‌کنگ، پاناما و چین در شانگهای برگزار شده و نتیجه مصاحبه با کارکنان کشتی کریستال نیز ثبت شده است. نتیجه نهایی نیز تا 5 هفته آینده اعلام خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نرم‌افزار پایش آب یکی از دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای اقتصاد مقاومتی است که نمونه داخلی آن با قیمتی معادل 15 درصد قیمت نمونه خارجی تولید شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد راستاد در نشست مطبوعاتی که  در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در سال 96 گفت: این نرم‌افزار در حالی در داخل کشور با قیمت 700 میلیون تومان اجرا شده است که قیمت نمونه خارجی آن حدود 5 میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بیش‌تر بخش‌ها در سال 96 رشد داشته‌ایم، افزود: صادرات غیرنفتی از بنادر کشور 50 میلیون تن افزایش داشته و در سال جاری 5.6 میلیون تن ترانزیت کالای غیرنفتی از بنادر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین حجم کاپوتاژ  ترانشیپ غیرنفتی نیز در همین مدت حدود 10 میلیون تن و 44 میلیون تن نیز حجم تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی و فله مایع بوده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در سال جاری حدود 2.8 میلیون TEU تخلیه و بارگیری کانتینر انجام شده و میزان ورود  و خروج شناورها به بنادر کشور نیز به 8هزار و 712 فروند رسید که رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد.

راستاد گت: علاوه بر این، امسال حدود 16 میلیون نفر مسافر دریایی از طریق شناورها جابه‌جا شده‌اند

اعداد و ارقام سرمایه‌گذاری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده گفت: در سال 96 از محل منابع داخلی سازمان 748 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و به این ترتیب مجموع سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه توسعه زیرساخت‌های بنادر و به 985 میلیارد تومان رسید.

او همچنین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را حدود 624.7 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در قالب 16 قرارداد سرمایه‌گذاری شده و به این ترتیب مجموعه کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال‌های اخیر به حدود 9 هزار و 263 میلیارد تومان خواهد بود.

راستاد افتتاح فاز بندر شهید بهشتی چابهار را یکی از اتفاقات مهم در سال 96 دانست و تاکید کرد: واگذاری اپراتوری پایانه‌های ترمینال یک و دو ببند شهید رجائی، نصب نخستن دستگاه ایکس‌ری پرسرعت کامیونی و احداث 28 موج‌شکن در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان را از دیگر فعالیت‌های سازمان بنادر  و دریانوردی دانست.

لایروبی اروندرود

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره لایروبی اروندرود نیز تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در حال حاضر آمادگی انجام عملیات را دارد اما به دلیل اشتراک ایران و عراق در لایروبی اروند باید منتظر تایید و تصمیم مراجع مربوط باشیم.

او تاکید کرد: افزایش آبخور پهلوگیری شناورها در آبراه اروندرود، نیازمند ۳۵ میلیون مترمکعب لایروبی است که ۲۰۰ میلیون یورو هزینه دارد.

کشتی سانچی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره وضعیت رمزگشایی جعبه‌سیاه نفتکش سانچی نیز گفت: تاکنون دو جلسه درباره تحلیل اطلاعات بین کشورهای ذی‌نفع یعنی ایران، هنگ‌کنگ، پاناما و چین در شانگهای برگزار شده و نتیجه مصاحبه با کارکنان کشتی کریستال نیز ثبت شده است. نتیجه نهایی نیز تا 5 هفته آینده اعلام خواهد شد.

او تصریح کرد: هنوز چند ابهام درباره این سانحه وجود دارد که نیازمند بررسی دقیق‌تر مستندات است.

دزدان دریایی

راستاد همچنین اعلام کرد: در حال حاضر 18 نفر از صیادان ایرانی در دست دزدان دریایی سومالیایی اسیر هستند که با تمام توان مشغول پیگیری وضعیت آنها هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.