| کد خبر: 162253 |

تا سال 2025 صورت می‌گیرد

◄ نقشه روسیه برای 10برابر کردن جابه‌جایی کالا از «گذر دریای شمال»

این مسیر که به طور قابل‌توجهی از مسیر کانال سوئز کوتاه‌تر است با توجه به کاهش میزان یخ در قطب شمال و طراحی کشتی‌های تجاری جدید یخ‌شکن که اهمیت بهره‌برداری از منابع انرژی قطب شمال را به لحاظ تجاری توجیه‌پذیر کرده است، اهمیت ویژه‌ای یافته است.

تین نیوز

ولادمیر پوتین گفت: تا سال 2025 حجم جابجایی کالا در «گذر دریای شمال» به 80 میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز و به نقل از worldmaritimenews، رئیس جهمور روسیه با اشاره به اینکه این مسیر کلیدی برای توسعه شمال و شرق روسیه خواهد بود گفت: هدف ما این است که یک مسیر جهانی و رقابتی ایجاد کنیم. اجازه بدهید به شما یادآوری کنم که گذر دریای شمالی در مقایسه با امروز در دوران شوروی بیشتر مورد استفاده قرار گرفت. ما قطعاً این مسیر را توسعه خواهیم داد و به افق های جدیدی خواهیم رسید.

این مسیر که به طور قابل توجهی از مسیر کانال سوئز کوتاه تر است با توجه به کاهش میزان یخ در قطب شمال و طراحی کشتی های تجاری جدید یخ شکن که اهمیت بهره برداری از منابع انرژی قطب شمال را به لحاظ تجاری توجیه پذیر کرده است، اهمیت ویژه ای یافته است.

پوتین در این رابطه افزود: ما همچنان به تلاش های خود برای ایجاد جذابیت سرمایه گذاری و خلق یک رشد اجتماعی و اقتصادی در روسیه ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: تعدادی پروژه بزرگ صنعتی در بخش شمالی روسیه عملیاتی شده است. پروژه هایی که بالاترین استانداردهای زیست محیطی را دارند. ما در حال تقویت تحقیقات، حمل ونقل، ناوبری و زیرساخت های نظامی هستیم که انتظار می رود نیازهای روسیه را در این منطقه استراتژیک تضمین کند. روسیه یخ شکن های اتمی می سازد. ما قدرتمندترین یخ شکن دنیا را در اختیار داریم و این ادامه خواهد داشت.

این منطقه پروژه صادرات ال ان جی YAMAL را در خود جای داده است که اولین پروژه در مقیاس بزرگ است و انتظار می رود از طریق مسیر دریای شمال این فرآورده صادر شود. علاوه بر این، پروژه های جدیدی نیز در منطقه شمالی روسیه وجود دارند.

گذر دریای شمال شاهد ثبت رکورد 9.7 میلیون تن بوده که در سال 2017 در این مسیر جابه جا شده اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.