| کد خبر: 161739 |

انجام پژوهش حمل‌ونقل ترکیبی دریایی-ریلی در مرکز مطالعات بنادر

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات سازمان بنادر و دریانوردی از انجام پژوهشی در این مرکز باهدف امکان‌سنجی توسعه حمل‌ونقل ترکیبی دریایی ـ ریل پایه خبر داد.

تین نیوز

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات سازمان بنادر و دریانوردی از انجام پژوهشی در این مرکز باهدف امکان‌سنجی توسعه حمل‌ونقل ترکیبی دریایی ـ ریل پایه خبر داد.

به گزارش مهر، علی مرادی در نشست خبری درباره فعالیت‌های مرکز بررسی‌ها و مطالعات استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این مرکز فعالیت‌های مطالعاتی سازمان را بر عهده دارد که هدف از انجام این تحقیقات، بهینه‌سازی روند امور فعالیت‌های دریایی و بندری است.

وی بابیان اینکه پروژه‌های مطالعاتی این مرکز برای برآورده کردن نیازهای مطالعاتی سازمان بنادر است، افزود: پس‌ازآنکه سازمان بنادر پروژه‌های تحقیقاتی را به این مرکز سفارش داد، ما نیز از طریق افراد دانشگاهی و شرکت‌های تحقیقاتی این پروژه‌ها را به یک فرصت مطالعاتی تبدیل کرده و سفارش انجام آن‌ها را به این مراکز ارائه می‌دهیم.

رئیس مرکز بررسی‌ها و مطالعات استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی یکی دیگر از اقدامات این مرکز را اشاعه و انتشار فرهنگ دریایی عنوان و اظهار کرد: ازجمله این اقدامات همکاری با وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص انتشار کتب درسی پایه‌های مختلف در ۵۵ کتاب با محوریت معرفی فعالیت‌های دریایی و بندری است، همچنین فیلم‌های آموزشی در ۲۵ محور و ۲۰۰ دقیقه است که برای دانش آموزان به نمایش درمی‌آید.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات این مرکز را انتشار کتاب اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی با همکاری دانشگاه تهران دانست و گفت: پروژه تألیف این کتاب در سال ۹۴ آغاز شد و امسال در جشنواره فارابی و نیز جشنواره انتخاب کتاب سال به‌عنوان کتاب برگزیده معرفی شد. در این کتاب ۵ هزار سال تمدن دریایی ایران معرفی‌شده است.

مرادی با اشاره به حمایت مرکز مطالعات سازمان بنادر از پایان‌نامه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکترا، گفت: این مرکز ساماندهی بنادر تجاری کوچک کشور را نیز در دست مطالعه دارد. در حال حاضر یکی از مشکلاتی که سازمان بنادر دارد این است که معلوم نیست کاربرد بنادر تجاری کوچک چیست و متولی آن‌ها چه دستگاه و یا فردی خواهد بود، به همین دلیل ما در این مرکز طرح مطالعاتی در این زمینه تهیه‌کرده‌ایم و با همکاری یکی از دانشگاه‌ها، این پژوهش در حال انجام است.

وی یکی دیگر از پروژه‌های این مرکز را بررسی وضعیت منابع انسانی سازمان بنادر دانست و گفت: همچنین به این مرکز پیشنهادشده تا مطالعاتی در خصوص حمل‌ونقل ترکیبی ریل پایه و افزایش سهم حمل‌ونقل از بندر به ریل انجام شود.

مرادی ساخت قایق خودران هیدروگرافی ربات را از دیگر تولیدات مرکز مطالعات سازمان بنادر معرفی کرد و افزود: این قایق در حال حاضر در بندر امیرآباد به‌صورت خودران به بررسی وضعیت محوطه بندری می‌پردازد که امکان تولید انبوه این محصول و توزیع آن در سایر بنادر نیز وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان دریانوردی، بودجه سال آینده مرکز تحقیقات سازمان بنادر را ۳۰ میلیارد تومان و بودجه سال جاری (۹۶) را در حدود ۲۴ میلیارد تومان عنوان کرد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.