| کد خبر: 161043 |

◄ 10 کشور برتر مالک شناور در دنیا + جدول

مالکان ژاپنی و چینی با 89 و 84 میلیارد دلار با فاصله‌ای نزدیک از یونانی‌ها در جایگاه دوم و سوم این فهرست قرار گرفتند.

تین نیوز

مالکان یونانی با در اختیار داشتن شناورهایی به ارزش 100 میلیارد دلار در صدر مالکان جهانی شناور باقی ماندند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از safety4sea، مالکان ژاپنی و چینی با 89 و 84 میلیارد دلار با فاصله‌ای نزدیک از یونانی‌ها در جایگاه دوم و سوم این فهرست قرار گرفتند.

به طور مشخص، از مجموع ارزش فعلی ناوگان 100 میلیارد دلاری متعلق به یونان 36 میلیارد آن در بخش تانکری، 35.75 میلیارد دلار بولکر و 13 و نیم میلیارد دلار آن در بخشLNG  است. هلنیک 19 درصد از ارزش کل این بازار را در اختیار دارد.

بعید است که تعهد قوی مالکان یونانی شناور به بازارهای جهانی کشتیرانی، دچار تغییر شود. با این حال رقبای جدیدی برای آنها وجود دارند که عمدتا از چین هستند.

VesselsValue نوشت: روند مالکیت چینی‌ها در حال افزایش است زیرا شرکت‌های دولتی در حال ادغام و ثبت سفارشات جدید هستند. این یک یادآوری است که همیشه مدعیان تازه‌ای برای در اختیار گرفتن رکوردهای بازار وجود دارد. مالکان یونانی با تمرکز شدید بر دستاوردهای تجاری، باید به مدیریت آینده قابل پیش‌بینی ادامه دهند.

شرکت‌های ژاپنی گروه دوم مالکان کشتی از نظر میزان ارزش شناورها هستند، اما مانند یونانی‌ها در کورس رقابت باقی ماندند. این کشور که به فله‌برها و بخش LNG علاقه‌مند است، در این بخش رهبری را در دست دارد اما به بازارهای تانکری ورود نکرده است. ظرفیت پالایشگاه‌های ژاپن از اواخر سال 2000 کاهش یافته و این روند ادامه خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که این کشور رقابت شدیدی با سایر پالایشگاه‌های داشته باشد. مالکان ناوگان تانکری ژاپن همچنان در بازارهای جهانی مشغول تجارت هستند، اما تقاضای داخلی با رشدی مواجه نیست.

s13aoVaOUVby

ژاپن از نظر ارزش بزرگ‌ترین مالک ناوگان LNG به شمار می‌رود، که یک استراتژی قدرتمند برای نیازهای این کشور به انرژی است. انرژی هسته‌ای در حال بررسی است و این انرژی می‌تواند جایگزین ذغال سنگ و LNG برای تامین برق مورد نیاز این کشور باشد. مالکیت باارزش‌ترین ناوگان LNG تجارت این بخش را متناسب با مصرف داخلی این کشور در شرایط مناسبی قرار می‌دهد.

در همین حال چین در پشت‌سر این دو کشور قرار دارد. ظهور فراگیر اقتصاد این کشور از سال 2000 تاثیراتی بر بازار حمل و نقل و کالاها داشته است. مسیر رشد به تازگی کاهش یافته است، اما همچنان یک نیروی مثبت برای تقاضای تقریبی هر تُن-مایل در تمام انواع کشتی‌ها است.

سهم چین از مالکیت جهانی در دهه آینده باید در همه بازارهای به سمت بالا حرکت کند. سهم ناوگان ملی چین از حجم زیاد نفت خامی که به  این کشور وارد می شود، در حال افزایش است. این روند همراه با افزایش صادرات محصول باید تعداد تانکرهایی را که تحت مالکیت چین قرار دارند، افزایش دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.