| کد خبر: 159831 |

◄ تکذیب آلودگی نفتی چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، گفت: پدیده شکوفایی جلبک سبز، یک پدیده طبیعی است و وقوع آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار صحت ندارد.

تین نیوز

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، گفت:  وقوع آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار صحت ندارد.

به گزارش تین‌نیوز،  ابراهیمی گفت: این پدیده لکه نفتی نبوده است، بلکه پدیده «شکوفایی جلبک سبز» یا بلوم پلانکتنی رخ‌داده است که مردم محلی به این پدیده "مریضی دریا" می‌گویند.

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش خبری مبنی بر وجود لکه نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار منتشر شد .

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، ابراهیمی ادامه داد: اغلب بلوم پلانکتونی در سواحل چابهار هرساله بعد از موسم مونسون در فصول پاییز و زمستان (در فصل سرد) و به دلیل سرمای هوا رخ می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد که این موضوع قبلاً توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط‌زیست دریایی بندر چابهار موردبررسی دقیق قرارگرفته و از بی‌خطری این پدیده اطمینان حاصل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان به‌صورت روزانه از اسکله‌های تحت مدیریت بازدید نموده و در صورت وقوع هرگونه آلودگی احتمالی، تیم مقابله با آلودگی این بندر با تجهیزات مدرن و کارآمد و با توان عملیاتی بالا این قابلیت را دارد که در کمترین زمان ممکن، با آلودگی مربوطه مقابله نماید و با استفاده از تجهیزات جمع‌آوری لکه‌های نفتی موجود در بندر، مواد نفتی ریخته شده به دریا را جمع‌آوری و از محیط‌زیست دریایی محافظت کند.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.