| کد خبر: 153185 |

چینی‎ها پیشرو در فاینانس و تامین مالی کشتی‎ها

موسسات مالی چین در سال‎های اخیر توانسته اند به سرعت جای خالی تامین کنندگان سنتی این بازار را پر کنند.

تین نیوز

موسسه کارگزاری کشتی Gibson در جدیدترین تحقیقات خود اعلام کرد که موسسات مالی و بانک‎های چینی نقش بسیار زیادی در فاینانس و  تامین مالی پروژه‎های کشتی‎های نفتکش در جهان دارند.

 به گزارش گروه بین‎الملل  مارین تایمز، گیبسون در گزارش خود آورده است: "موسسات مالی چین در سال‎های اخیر توانسته اند به سرعت جای خالی تامین کنندگان سنتی این بازار را پر کنند. فاینسورهای چینی همچنین برای فاینانس و  اجاره به شرط تملیک کشتی‎ها نیز از خود رغبت زیادی نشان می‎دهند چراکه سایر وام دهندگان در خصوص شرایط بازپرداخت تسهیلات، نگرانی‎های زیادی دارند."

بر اساس آمار و اطلاعات موسسه گیبسون،  بانک Communications Financial Leasingچین تاکنون تامین مالی 5.2 میلیون DWT کشتی نفتکش را در قالب تامین مالی مجدد کشتی‎های موجود و یا ساخت کشتی‎های جدید بر عهده گرفته است.

از سوی دیگر بانک Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) نزدیک به 2 میلیونDWT کشتی نفتکش را تامین مالی کرده است. موسسه Minsheng Financial Leasing نیز تامین مالی نزدیک به 300 فروند کشتی را بر عهده دارد، این موسسه تعداد کشتی های خود را در سه سال گذشته 2 برابر کرده است.

موسسه گیبسون در گزارش خود تاکید کرده است: "مشخصا چینی‎ها یکبار دیگر برای بازیگران سنتی غربی، آن هم در زمینه ای دیگر مانند کشتیرانی، چالش ایجاد کرده اند."

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.