| کد خبر: 152876 |

تردد کشتی‌های کروز به ایران همچنان در مرحله مذاکره

یک مقام مسوول در سازمان بنادر و دریانوردی، می‌گوید:نمی‌توانیم زمان قطعی و مشخصی را برای ورود خطوط کروز به بنادر ایران اعلام کنیم.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره معرفی شناورهای نمونه گردشگری دریایی، گفت: مطالعات در مرحله نهایی است اما هنوز شناورهای الگو معرفی نشده‌اند.

هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار مارین‌تایمز با بیان اینکه صدور مجوز در خصوص فعالیت‌های دریایی توسط سازمان بنادر انجام می‌شود، گفت: ارزیابی فنی و ایمنی دقیق شناورها و تعیین نوع و ابعاد شناورها نیازمند کار مهندسی است و دانشکده‌های مهندسی، صنایع کشتی‌سازی و موسسات رده‌بندی مورد تایید سازمان، می‌توانند در خصوص قابلیت دریانوردی شناورها اظهار نظر کنند.

وی با اشاره به طرح نوسازی شناورهای فرسوده، گفت: در چند سال گذشته تسهیلات سازمان بنادر برای نوسازی ناوگان دریایی و خارج‌سازی شناورهای فرسوده در کشور ارائه شده است.

حق‌شناس افزود: بر اساس این طرح از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر، تسهیلات ارزان‌قیمت به کسانی که در حوزه حمل و نقل دریایی فعال هستند، ارائه می‌شود تا بخشی از ناوگان فرسوده کشور از رده خارج ناوگان نو جایگزین آن شود.

وی در ادامه توضیح داد: این ناوگان نو مربوط به شناورهای اقیانوس پیما نیست، بلکه به شناورهایی اختصاص می‌یابد که بین بنادر ایرانی و خارجی خلیج فارس تردد می‌کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه در چند سال گذشته بخشی از این اهداف در قالب نوسازی شناورهای مسافربری تامین شده است، گفت: حمایت‌های مالی و فنی سازمان بنادر برای تقویت گردشگری دریایی و بهبود وضعیت مسافرت‌های دریایی ادامه دارد.

حق‌شناس درباره معرفی شناورهای نمونه گردشگری دریایی، گفت:مطالعات در مرحله نهایی است اما هنوز شناورهای الگو معرفی نشده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد شناور باری و مسافری فرسوده نیازمند نوسازی هستند، گفت: تعداد شناورهای مسافری که نیاز به نوسازی دارند کم است اما بر اساس مطالعات صورت گرفته بسیاری از شناورهای باری در حوزه خلیج فارس نیازمند نوسازی هستند.

این مقام مسوول در سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری دریایی، گفت: برای تقویت گردشگری دریایی موضوعات سخت‌افزاری از جمله تامین شناورهای مناسب و احداث ترمینال‌های مسافری در دستور کار است که بخش زیادی از این اقدامات بویژه در جنوب انجام شده است.

حق‌شناس با بیان اینکه ساماندهی گردشگری دریایی در شمال و دریای خزر از دیگر برنامه‌های ماست، گفت: تاکنون در شمال اقدامات توسعه‌ای چندانی در حوزه گردشگری دریایی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی توسعه گردشگری دریایی است، رایزنی‌ها برای جذب خطوط کروز خارجی به بنادر ایران همچنان ادامه دارد، اما نمی‌توانیم زمان قطعی و مشخصی را برای ورود خطوط کروز اعلام کنیم، زیرا هنوز برنامه قطعی و منظم برای تردد این خطوط در بنادر کشور وجود ندارد.

حق‌شناس افزود: اگرچه در ماه‌های اخیر شاهد ورود نخستین کشتی کروز به جزیره کیش بودیم، اما غیر از این یک مورد فعلا برنامه منظمی برای تردد کروزهای خارجی به ایران اعلام نشده است، با این حال حمایت از فعالیت کشتی‌های کروز در کشور و ارائه خدمات جانبی به این کشتی‌ها در برنامه کاری ما قرار دارد.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.